|
|
|
|---|---|
|
Det droppar kylarvätska från min bil och jag har inte lyckats lokalisera varifrån det droppar... har varit och kikat många gånger.. och lyft upp bilen och kollat... men det har bara inte gått att lokalisera felet... nu funderar jag på att köpa kylartätning hos mekonomen och hälla i och se om det tätar.... är det någon som har erfarenheter från mekonomens kylartätning? Jag har använt det i en passat en gång och det funkade alldeles utmärkt under det korta tag som jag ägde bilen.. men hur är det på lång sikt? funkar det bra då med? En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! | |
|
Använd Länk och du kommer att finna att det är som att kissa i byxorna när man fryser... ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
NEJ.. för F*N... Köpte en sådan bil där någon hällt skiten i. Har fått byta vattenpumpen och värmeventilerna efter det. Kommer fortfarande rött kleg när man byter kylarvatten. |
|
|
sätt inge sånt skit i bilen fixa läcka ordentligt istället. jag hade bort övrekylslangen på min bil i julas för att hälla i ny glykol o vad tror du kom ur den slangen. JO en rund klump såg ut som en sten på ca 25mm i diam såg sen att det satt ny kylare i bilen så dem har säkert hält nå smet då den gamla läckte. det kommer bara täppa til kanaler o dylikt o skapa djävelskap senare. /Stefan K |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nix det är ett medel som borde förbjudas !!! Gör mera skada än nytta. Endast i absolut nödfall!!. (Öken och 10 mil till civilastionen) (Macyver använder äggvita eller vitpeppar,ingefära istället) :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har förstått att det inte är så bra att hälla det i motorn... tackar för hjälpen, så har man förmodligen sparat ett par tusen på att inte hälla i medlet... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.