|
|
|
|---|---|
kmsnet |
Efter att haft isär instrumenthuset och bytt batterierna på min 518iS 88:a undrar jag om n.g.n. annan som gjort samma jobb har fått problemet att varje gång klockan hoppar fram en min. så hoppar nålen på temp.mätaren "baklänges" ca. en halv cm.?? Är det nödvändigt att ladda batterierna till full spänning innan man sätter dom på plats (gjorde ej detta) eller laddas dom upp på plats så att säga. Mina höll bara dryg 1volt hmmm. |
|
Jag tror att batterierna måste vara fulladdade innan dom sätts på plats(har för mig att jag har läst det någonstans). Prova att ladda upp dom! Mvh Micke t/ 328-96 520-92 B6 3,5-89 |
|
kmsnet |
Tack Micke Ska kasta mig över instrumentet med lödkolven igen Jättekul;-( Magnus hmmm. |
Paap Reeder |
Hej! Har svårt att tro att batt måste vara fulladdade vid montering på kortet. Vad kan det ha för elektrisk betydelse? Det skulle ju innebära att om bilen står 3 mån utan huvudbatteri så måste kretskortbatt bytas till fulladdade - väl? Att det sedan står på ngn serviceanvisning kan ha att göra med att verkstäderna på så vis vill säkerställa att fullgoda batt monteras. Vill minnas att när jag för ca tre år sedan pulade med detta på min 535/E 28 hittade jag ett par urladdade som jag lödde fast och sedan gick det hela igång. Kommer ihåg att det är en viss startprocedur med det hela där laddningstid och serviceintervallnyckeln var inblandade. Är inte helt säker men tror att det var typ - låt batterierna laddas i 48 tim och nollställ sedan med intervallnyckeln, först oil sedan inspektion. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.