AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
598

Demontera bakre stötfångare

Vet att detta varit uppe tidigare men jag behöver mer hjälp.
Var nere i garaget och undersökte lite i helgen. Hittar 2 skruvar under stötfångaren och ett antal mysko saker uppe på stötfångaren, under listen till bagaget. Är detta allt man behöver lossa eller finns det fler skruvar någonstans.

Behöver man demontera bakljusena? Det ser ut som det inte går att få ut stötfångaren utan att plocka loss dessa först.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Ingen som gjort detta på en Roadster och kan ge mig tips??

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Skruva loss allt du ser inklusive bakljus och se om det finns några skruvar bakom dom eller nåt.... sen när du har tagit bort alla skruvar du ser så sliter du.... det funkar nästan alltid! :)

Happiness isn't around the corner...
Happiness IS the corner.
Att slita bort grejer är inte riktigt min melodi... suck blir väl tvungen att demontera hela bakänden.

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Jag har införskaffat Haynes verkstadshandbok som även täcker Z3 tom -98. Kan starkt rekommenderas, definitivt bättre än inget och mycket matnyttigt även för en coupé-ägare.

Läste om detta igår men jag får återkomma senare idag. Om jag inte minns helt fel var man eventuellt tvungen att ta bort innerskärmen för att nå något clips. Plus att det i beskrivningen faktiskt stod något som jag tydde som lite mera åt slita hållet. Jag tror att det var något i stil med, en person trycket neråt medan den andra drar bakåt.

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.