|
|
|
|---|---|
|
Länk (under PPOLY-20040301 om det inte ligger på första sidan längre). Har man kört där så vet man att det skall mycket till för att krascha där. Bråttom hem eller mycket halt.... Synd på kärran iallafall, ägaren klarade visst sig hyfsat bra. | |
|
Blir inte billigt att få den där bilen rak.. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Skapligt returkast han måste ha fått... ser ju ut som ett ganska ödsligt område med en fin raka... tvivlar på att de kommer laga bilen faktiskt... // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
| Man får helt enkelt inte koppla ut DSC på en M3 när det är halt... | |
|
Tur att föraren klarade sig utan allvarliga skador i alla fall. En bil är ju fortfarande bara något materiellt, även om den kan vara ens ögonsten. Fanns en M3 på Paulssons Bil i Helsingborg med en liknande skada för ett tag sedan. Den lagade dom. Ganska snabbt till och med. / Jacob |
|
|
Såå halt kan det väl inte ha varit... Tror mer att han hade bråttom.. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Bevisar bara att "Power Is Nothing Without Control", som det så fint heter :) Fattar inte hur han lyckades pricka trädet på det där viset...vägen är spikrak minst ett par hundra meter åt båda hållen från olycksplatsen... Tur att han klarade sig! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| ser ut att vara den bluewater metallic m3an på sportbilscenter i malmö ??? | |
| Jag förstår inte riktigt hur han lyckades plantera bilen just så, just där? Mycket märkligt. | |
|
Acey: "Plantera" var ett roligt ord just i denna tråd :-) Tvekar på att dom lagar bilen jag med... Nipply |
|
| Jag fick själv ett enormt returkast för några år sedan med 325 cabben (cabbar är lite baktunga), snurrade 720 grader och kunde lätt ha slutat så här - men jag missade stolpen med en halvmeter! (roterade KRING den...) | |
|
Det brukar ju vara gaaanska mycket (adrenalinstinna) personer som gasar ganska vilt runt Bo01 området. Kanske någon som står i skuld till Sportbilscenter då :-% Hur löser det sig egentligen om man totalkvaddar en så pass värdefull bil under provkörning? Kockums har ju lite verkstäder kvar där ute, kanske de kan räta ut den ;-DD |
|
|
HÖG självrisk om du kvaddar en bil du har lånat hos en handlare. Tror det rör sig om runt 10 000kr... :/ // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Det ska till rätt dyra repartioner för att inte laga bilen, tror det skall överstiga 75% av bilens värde. Den där lagar de för betydligt mindre. Var ju inte så farligt? Svågern blev påkörd bakifrån i hans 3månader gamla Peugeot 206CC i 50 knyck, den var sne, och skrynklig ända fram till bakhjulet samt att dörrarna knappt gick att få upp, den lagade de. Kostade runt 80 för den reparationen, det fällbara taket har justerats tre ggr men läcker fortfarande när den tvättas i biltvätt, samt hakar snett var 10:e gång ungefär.. FB vägrar lösa in den utan anser att den är ok. Så på en BMW cab med en liten tryckning i mitten (är det en M3:a? ser inte bilden riktigt bra) så kommer de garanterat inte upp i de summorna som krävs för utbyte... /Christofer |
|
|
Den där dyker nog upp till "vrakpris" hos någon mindre seriös handlare inom kort.... "drar den inte lite åt vänster..." |
|
| Ääh... Lite spackel, några sperjburkar färg och eventuellt en hjulinställning så är den som ny igen... | |
|
Hubbe: jo det är en M3. Gör ett M-test på den där puggen, finns en sorts deltest dom gör där dom särskilt kollar en skadereparation. Klart, det får ni själva bekosta, men om där är något fel så går ni tillbaka till f-bolaget. Ett testprotokoll från motormännen kan inte f-bolaget ifrågasätta. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Krockades utanför jobbet mitt, Den gasglada föraren skulle köra om en lastbil men tänkte inte på att andra trafikanter existerade, Just en sådan kom ifrån mötande håll, Föraren av M3:an kastade tillbax bilen in bakom lastbilen men kunde inte hålla den i farten han redan hade, Smart.. 4 killar i 20-25 års åldern.. |
|
D-diddy |
När jag arbetade på bilfirma så handlade självrisken med krashade bilar om ett halvt basbelopp. (som på den tiden var 36000 kr) DVS 18000kr. David, "The unattainable is invariably attractive" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.