|
|
|
|---|---|
|
Har en affär på gång. Vill byta min e46 mot en e39. Here are the facts: e46 (min bil) Sedan, manuell 10 600 mil Skicket är mycket gott, inte pedantskött men välskött Det viktigaste i utrustningsväg, komfortpaket, asc blablabla Rost under motorhuven, men rostskyddsgarantin gäller ju fortfarande SoV-däck, lättmetall på S e39 (vill jag ha) Touring, steptronic/automat 13 800 mil Också okej skick, men inte fullt lika fint som min Import (milen ska kollas förstås) Rätt välutrustad, telefon, sportstolar i läder och lite kring-kring Rost på bagageluckans insida, ingen garanti Åretruntdäck på plåtfälg :-( Jag hade tänkt mig att jag skulle håva in kanske 10 papp emellan. Kommentarer? | |
|
Kanske ska tillägga detta också... kanske: Det är en 318 mot en 523. |
|
| Låter väl inte helt fel, men vad har e39:an för årsmodell? | |
|
årsmodell på 523:an? -96,-97 misstänker att du får håva in 10ksek som du skriver.. nyare än så får du nog håva in ännu mer. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Men för böfvelen... glömmer allting här... e46: 1999 (uttagen december 98) e39: 1998 (uttagen sommaren 1997, import januari 2004) |
|
|
Hmmm... Rammstein vill nog ha 10 i näven inte behöva betala 10 till 523 ägaren om jag kan tolka hans mystiska inlägg rätt :-) Ooh det låter väl lämpligt, e46 är hetare på marknaden än en äldre import 523 |
|
|
Ja, men 10 papp åt det hållet så verkar det som en bra affär! :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Skulle värdera dessa bilar rätt lika. Får du pengar imellan så är det nog inget att tveka på. | |
| Skulle värdera dessa bilar rätt lika. Får du pengar imellan så är det nog inget att tveka på. | |
|
Jag har ju en av varje, och jag vill inte uttala mig om priset, men när det gäller körglädje är den nog större i E46 men komforten bättre i E39. Jag föredrar att åka i min E39:a trots klenare motor. BMW CS #5206 |
|
|
Affären avblåst... bilen var skruvad från 21 700 till 13 800... |
|
|
Rammstein: Var det privat? Om inte, vilken var säljaren? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Hur tog du reda på att den var skruvad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det var privat, och det var även en privat importör från början - men honom har jag ingen kontakt med. Synd om nuvarande ägaren, men det är ju rätt mycket skylla-själv-varning på den affären. Jag måste dock säga att bilen antingen måste vara extremt välskött eller rekondad, för den varken kändes eller såg ut som 13 800 mil. |
|
|
erikw: Nuvarande ägaren fick åka till BMW med den, och sen ringde han, lätt bedrövad... |
|
|
Kan nu tillägga att bilen ligger ute på börsen på denna eminenta sajt och att annonsen har fel miluppgifter (och därmed ett pris som är alldeles uppåt väggarna). Jag har varit i kontakt med honom och han har sagt att han ska ändra det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.