|
|
|
|---|---|
|
vem är det som har ansvaret för bort tagning av allt grus som finns på våra vägar? Vägverket-? Staden-? resp kommun-? | |
|
Är det inte naturens sak att ta hand om det? Kan inte erinara mig om att jag sett någon lastbil som kör omkring och samlar upp grus, inte i skåna i vart fall. Det regnar väl undan från vägarna som saltet gör? Länk |
|
|
Ekan: I Stockholm har jag vid vår kanten sett maskiner med borstar som tar bort gruset. |
|
|
Ok, ja då gick ju min teori om vädret åt helvete direkt =) Länk |
|
|
Det är väl bara inne i samhällen/städer som gruset borstas upp och återvinns till återkommande år,och här i Gällivare så är det komunen som står för det. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
Starre: Ska du ut på korståg?! ;) Jag är på! Tror det är kommunen som bestämmer när och vilken omfattning de tar ut borstmaskinerna, om inte så kan de säkert hänvisa vidare a 'la kafka :DD M V H Stephan |
|
|
Tycker att dom borde ta bort det j*vla gruset omgående! Det känns som att det nästan går till midsommar innan det kommer bort! Om dom nu tvunget ska grusa så kan dom vara vänliga att ta bort det efter sig också. Skulle nog bespara fordonsägare många dyrafixade stenskott om det kom bort lite tidigare från vägarna! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Ekan:De finns gott om sådana maskiner i skåneland med. Iaf i Lund/ Malmö regionen. Jag har redan sett dom här i lund för någon vecka sen. Dom gjorde dock inte ett ordentligt jobb så dom får komma ut igen snart. De inväntar torrt o soligt väder för att plocka bort gruset. De brukar vara helt borta innan mars e slut. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
STEPHAN& Och Ni andra: Se nedan vilket svar jag fick: Hej Staffan - det är stadsdelarna som ansvarar för gaturenhållningen. Jag tror att du kan kontakta den "sambandscentral" som alla stadsdelar anlitar för synpunkter på bl a detta. Den heter GFK Forum och finns på 08 * 652 52 90. Hälsningar, Erica Olsson Och här är länken ditt man kan mejla till, OBS det gäller endast Stockholms län. Så för Er andra ta kontakt med resp sambandscentral för Er kommun. Ska vi mejla samma text så kanske det för mera tyngd? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.