|
|
|
|---|---|
| Meckade bort instrumenthuset i går kväll (borde få nobelpriset i fysik...) utan att ta bort ratten. Skulle byta lampa till en av mätarna men hade ej hemma en sån lampa. Skruvade tillbaka huset utan lampa för åtgärd senare. Till min stora förvåning så började Airbaglampan att blinka efter detta...! Har kollat på forumet och det verkar vara problem på E39:orna med detta, men hittade inget om E34:or.... Någon som har tips om detta? Kan det bero på att jag "rört" om i kabelhärvorna bakom instrumenthuset? Eller är det bara att återställa lampan? | |
|
Du har förmodligen hatf tändning eller radioläget på (ajabaja!), samtidigt som någon kontakt lossnat eller glappat. Går snabbt att nollställa på BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har gjort samma sak (bytt lampa) och på verkstaden sa dom att lampan kan tändas när man tar ur kombiinstrumentet. Alltså det behöver inte vara något fel på kablar och kontakter. Ska få min fixad idag sammtidigt med lite annat. \\Mikael |
|
|
Oopppsss! Hade tändningen på när kontakterna var lösa.... Tack för tipsen! Ska kolla med BMW om dom kan återställa lampan. |
|
|
Nu är min lampa släckt. Ett för högt motstånd i släpkontakten hade registrerats och därför tändes airbaglampan. Även om motståndet återgår till rätt värde kommer lampan att förbli tänd. Detta enligt verkstaden. \\Mikael |
|
| Åkte nog dit på det där idag när jag satte dit kromringarna. Fan osså! | |
535power |
min polare hade så på sin E34 530-93 och bmw sverige solna tog 100 spänn för att fixa de |
| BMW i Solna skulle ta in min bil för felsökning o ta mellan 700-800kr för att släcka lampan när jag hade felet, jag var inte på BMW i Solna..... så du vet 535power.... En polare som hjälpte mig med det. | |
535power |
men de e ett valigt fel de me lampan så om du söger att de e lampan så vet dom direkt och fixar de de gjorde dom åt min polare iaf för 100.- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.