|
|
|
|---|---|
KG Sönju |
Är det någon som vet hur stark en M30 sportlåda är? Den fanns som tillval till 633-635 (E24) och 535 (E12) runt 1980 och har hastighetsmätar uttag! Vad skall man betala för en utan missljud? Är det en hyfsat problemfri låda? |
|
M30 sportlåda, Getrag 265 CR sitter även i M3 e30 (denna har dock inte original hastighetsmätaruttag, men det går enkelt att sätta dit). En fräsch sådan låda håller för runt 400 hk och 500nm, däröver beror hållbarheten av körstilen...Fräscha lådor kan vara rätt dyra, räkna med minst 5000 kr. |
|
KG Sönju |
Om den är standard i M3 E-30 så körde Jocke Salin med runt 600hk och den höll utan ras i 2-3 säsonger |
|
OK, den håller för de flesta motormodifieringar med andra ord, nyckeln ligger naturligtvis i att alla prylar skall vara i gott skick. Jag kör med M3 E30 i min E9, har dock inga 600 hk, men trivs bra med lådan då den är tätstegad. /Johan |
|
KG Sönju |
Vad krävs för att få mätaruttag på M3 lådan? |
|
Halloj KG Kolla på: Länk Det är till en overdrive 265, med de ser likadana ut. Där ligger bilder på hastighetsmätaruttaget. Mer info om lådorna: Länk Maila gärna bilderna på e9:an till mig (vi talades vid tidigare idag) /Pontus |
|
KG Sönju |
Vad heter lådan som låg i B7 turbo E-12? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.