|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har ett K&N sportfilter jag har funderat på att trycka dit.. ungefär hur pånga hp kan det ge? 5? de ska ju sitta framför luftmassemätaren men det gör två slangar där också jag inte vet vad jag ska göra åt.. Vad är dessa till och hur ska jag göra med dom? Bilder på era lösningar vore uppskattat.. Sedan har jag köpt ett chip av en på forumet, han påstår att det ger ca 10% extra hästar, är detta rimligt? MVH Björn | |
|
Ett sportfilter ger INTE så många hästar på en sugmotor. Möjligtvis en halv!? Dock ett chip ett filter plus sportavgas kan ge ca 15 hp. Så jag skulle iaf inte tro på att du får 19 hp extra av bara chippet. Viss säkert fler som kan både säg för å emot mig =) Mvh Jojje -=Brings Me Women=- |
|
|
Oj blev lite fel där.. det ska stå "Finns" i stället för "Viss!?" Ha a´t bra -=Brings Me Women=- |
|
|
Skall du få någon hästkraft av ett öppet luftfilter eller slippa effekttapp så skall du avskärma det väl. Gör du inte det så är chansen större att du förlorar effekt än vinner någon. Räkna inte med effektökning även om du avskärmar. Det du kan vinna är i första hand respons. Ett chip som gör 10% på en sådan motor kan det finnas, men troligtvis gör det inte så mycket. Samma sak där. Räkna inte med effektökning. Du kan få lite roligare respons och karaktär. |
|
| Okej, men dom två slangarna framför luftmassemätaren då, vart ska jag göra av dom när jag monterar luftfiltret? och vad är dom till för? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.