AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
668

Vad ge för en 328i cab -97 import?

Hej!Funderar på att köpa en Bmw 328I cab individual -97,som gått ca 5500 mil!!Bilen är importerad ej nyimport! intagen -99
Verkar kanon fin!!! samt välutrustad....Men det är en E-36 vsom i mina ögon börjar bli rejält till åren...Full M-optik var monterad.

Ägaren begär i runda slängar ca 180 000 för denna bil e de ett vettigt pris?Vad bör man vara uppmärksam på vid köp av en sådan bil?

Mvh Richard

Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Om du inte har fastnat för 328an så har bilplaneten i örebro en 98as m3a cab med all utr inkl hardtop för 198t
Finns på bytbil å det e ju inga stor pengaskillnader på de bilarna
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

På en så "gammal" bil så är det mera en egen värdering som får avgöra hur mycket de få milen är värda (samt skicket). Vill man ha en E36cab i absolut toppskick får man nog räkna med nästan dom pengarna vill jag påstå. Något något högt pris kanske.... Jag antar att bilen är utrustad med klima, elcab och "riktiga" fälgar?
OM milen stämmer o allt funkar som det ska skulle JAG kunna tänka mig att ge max 150"...För 180 borde man få en M3 cab 96-97 i OK skick tycker man...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Dawwe,
En M3:a står inte så mycket högre än en 328:a. En M3:a är mycket mera bil för pengarna (motor om inte annat) men är rejält mycket dyrare att äga.
Men visst, 180 är i högsta laget tycker jag med...
Ja får väl ta mej en funderare.....Audi S4 lockar ju också...inte samma typ av bil,men visst e de läckra!!

Tack för era åsikter!

Mvh Richard

Johan_1024
Hej!

Ska hämta en 328 cab 97-9000 mil på söndag i Tyskland. Har den hemma för cirka 165´. Då är det full M-optik, sportstolar i ljust skinn, 2 tidigare ägare, aldrig vinterkörd. Nya 17"BBS för BMW fälgar och bilen är mintcondition minst sagt!

Anser att priset är ok med tanke på skick!

Ha det

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.