|
|
|
|---|---|
|
bilen har stått i garaget under vintern (kallgarage) och nu när jag skulle öppna så går det inte, spaken är lätt och har inget motstånd,. ända upp, kan vajern vara av? men det hördes inget... är detta en dyr historia? lätt att koma åt? tack för alla svar | |
|
Om wiren har gått av, vilket den gjorde två gånger på 10' mil på min 740 E38, så var man tvungen att ta sönder njurarna och gå den vägen (villket BMW gjorde båda gångerna). Vet inte hur pass vanligt det är men som man säger; En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. M V H Stephan |
|
|
Det där hände en gång på min e36:a , men då var det de små svarta plast/metallådorna som håller motorhuvens styrpinnar som rostat ihop ! Drog i spaken och det kändes ganska lätt men styrpinnarna satt lixom fast i rosten , fick också ta bort njurarna och "kofota" upp huven :-( |
|
| det verkar som att vajern är okej, men huven vill in komma upp, någåt fel på en utav "låsen" kanske? | |
|
JA det var lixom det jag försökte säga :-) På min var iaf båda "låsen" rostiga innuti så att huvens styrpinnar inte kom upp. |
|
| och med våld så gick de upp?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.