AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
542

Lacktips någon?

pe
554
perf
320xd e91 -09
En IDIOT på jobbet har slagit upp dörren i min svarta "älskling", två ggr. Har kommit överens om att han ska försöka fixa det, blir det inte bra får hans f.bolag stå för lack. Någon som har några bra tips om hur man reparerar skadan själv?
Det bästa vore ett spontant "hembesök", men, jag har barn att tänka på. Och dom har ingen nytta av mig om jag sitter bakom låsochbom.....
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Du mener verkeligen inte at han ska forsöka fixa skaden själv? Hur kan du veta att resultatet är bra om ett år..? Det är det verste jag har hört! Sett den på verksted och la idioten stå för rekningen.
Lämna in dörrren på en RIKTIG lackering och låt den IDIOTEN betala räkningen från lackfirman sen.
En såpas ny bil ska inte få någon hobbylackering....
Det är ju ett + att den är svart, då får du förhoppningsvis inga nyansskillnader efter isåfall.
pe
554
perf
320xd e91 -09
Det råder inga tvivel, IDIOYEN får casha, helt enkelt.
ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Råkade ut för samma sak på min då nya SAAB 9-5 AERO -00 på en parkering... Kärringens barn bara kastade upp dörren i i min sida och jag riktigt hörde hur djup bucklan blev... Hon bara log emot sitt barn, tog den i handen och gick därifrån... Inte en blick ens mot mig (jag satt i bilen) utan hon gick bara iväg...

Självklart tog jag regnr och kollade upp vart denna idiot bodde sedan ringde jag och förklarade en del för henne hur saker och ting skulle bli... :-)
Det hela slutade med en omlackering av hela dörren hos SAAB vilket blev en fin räkning på ca 2400kr... :-)

Stefan
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
iceman32: Hon sto för den, va?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Är det en liten buckla och ingen lackskada, finns det företag som kan fixa det utan omlack.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.