|
|
|
|---|---|
|
Hej, vid låsning av c-lås så åker ej högerdörrsknapp ner.... C-låset fungerar dock om man använder nyckeln i högerdörren Kan någon en felsökningsmetod för att bedöma felet? Är motorn paj så man måste riva ner inneklädsen och byta motor? Anders&Eva | |
| Har samma fel på min. -95 Compact. Jag fick höra att det är "bara" att byta en "dosa" i dörren som kostar ca:700kr på BMW. men man måste då självklart skruva av insidan av dörren. | |
|
Låser den upp på högersidan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Låter som att c-låsmotorn för högerdörren klappat ihop, hade samma bekymmer med min gamla 318. Kostar ca 2000 inkl material på bmw-verkstad. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Det händer (hände?) att högerdörren åker både upp och ner. Låser jag ner den "manuellt" med nyckel så orkar inte larmet lyfta upp vänster dörr, vilket innebär att ingen dörr öppnas, utan vänsterknappen "studsar". (då får jag ta nyckeln manuellt i dörr) När det inte fungerar på högersidan rör den sig varken upp eller ner. Min fråga är om det är troligt med ett kopplingsfel i dörrkablen/kontakten i dörrens framkant, eller om det är motorn som har gett upp? Anders&Eva |
|
| Troligen motorn som styr låsningen... | |
|
Eller är det läkaget som går trögt. Prova att lossa dörrsidan och motorn (sitter fast med med plasthakar) och smörja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för hjälpen, skall kolla smörjning först. Hur får man bort dörrsidan? Anders&Eva |
|
| så där var det på min också, att det låstes upp på passagerarsidan men låstes inte, så jag rev dörrsidan och skulle kolla men det slutade med att jag fick den svarta dosan i handen, hade väl hakat ur då haken där på någe vis. men lycka till att fixa själv, man ser inte ett piss och vet f*n inte hur det ska sitta riktigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.