|
|
|
|---|---|
|
Har länge haft ögonen på den här bilen; Länk Har fått han att gå med på 85 000, av 90 begärda. Ska åka upp o kika på, och eventuellt köpa den nu på söndag. Är det något som verkar alarmerande i Era ögon? Eller något som man kanske ska kika lite extra noga efter? Anser mig kunna bilar ganska hyfsat och min far ska även bistå med hjälp vid köpet, men lite fingervisningar hit o dit av folk som kör/t mycket BMW är ju alltid tacksamt. Tack på förhand | |
|
Den var ju inte dålig, väldigt fin faktiskt. Men jag tycker priset ligger lite högt. Är du säker på milen, det är vabnligt att man kör mycket i Tyskland. Det ät snart en 10 år gammal bil som rullat 13 tusen mil, visst kan det vara så, men man måste vara lite skeptisk. En bakant importerade en BMW e 36:a från Tyskland med full service bok till 14000 mil, men mätaren stod på ca 20 000, han drog tillbaka den, servade den här i Sverige och nu har den också "full service bok". Men det verkar ju väldigt fin i övrigt och bra utrustad också. |
|
|
Joo, det är ju just sånt man är rädd för. Vet inte riktigt hur mycket dokumentation det finns från Tyskland o så, men visar det sig att det är lite väl stora luckor så kanske priset justeras lite från min sida. De 85 var bara ett lägsta pris jag fick utan att ens sett bilen. Bussningarna i bakvagnen är bytta också, samt lite slitdelar. Men visst borde man känna om bilen gått 13 eller 20 000mil? Vid 13 000 vill jag ha "nästan" nybilskänsla i komfort och körning. Fler synpunkter? Något man kan göra för att kolla skicket förutom lite kreativ körning och allmänt kikande? |
|
|
Hej igen! Börjar närma sig helgen nu. Har skrivit ut alla att-tänka-på-listor här från Autopower. Samt även lite saker som jag hittat i ett Serviceprogram som jag fått från en bilverkstad här istan. Men det hjälper ju ändå med folk som faktiskt ägt en sådan här bil och vet vad som kan vara fel osv. Lite hjälp bitte... |
|
|
Med chassinumret så kan du göra en milkoll på BMW för 3-400:-, rekomenderas helt klart, tycker också att priset ligger i överkant... Mvh |
|
|
Han hade serviceboken med hyfsat jämna 1000milsservicar. 12 stycken på 13200 mil. Ska kika lite närmare på den, men har än så länge, utan att sett bilen, inget som tyder på att det skulle vara fuskat med milen. Snittet åkande per år medans den gick i tyskland var ungefär 1800mil, vilket jag ser som fullt rimligt om bilen gått som bruksbil... Men en sådan koll kan man ju inte göra en söndagseftermiddag direkt. Nån som har lite tips om hur man kan prova så saker o ting fungerar o se om nåt är på tok osv? Sunt förnuft o ta god tid på sig är väl det bästa, men lite tips på vägen är inte fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.