|
|
|
|---|---|
|
Går det att importera begagnad bil till sverige och inte få den klassad som direktimport i bilregistret. Frågar med anledning av en bil av årsmodell 98 som gått 10000 mil och står på en firma i Norrköping. När man kollar i bilregistret står det Direktimport: Nej, Datum för första registrerig 2003-12-16 Antal ägare: 0 Hur går detta ihop? | |
|
Kan det bli annat än direktimport om handlare tar in den? mvh Johan. Länk |
|
|
Flyttgods?! |
|
|
Bilfirmor kan uppenbarligen med kontakter säkert också privatpersoner få sina fordon skrivna med nej i direktimportsrutan samtidigt även klassas som nya med 3 repektive 2 år besiktningsinterval jag har upptäckt flera sådana fall bilfirman i Norrköping Länk har ett flertal direktimportbilar klassade på samma sätt till exempel UAZ743 Jeep Grand Cherokee-97 på sida två hos vägverketssida för bilinformation står att fordonet är taget i trafik första gången 19970320 i en EES stat och är undantagen tillverkarensavgasåtagande vilket betyder att den är direktimporterad trots att den är klassad som sv-såld Länk Det vore intressant att få reda på hur man går tillväga för att få sin importbil klassad som sv-såld med dom klara fördelar det innebär. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Det var en bil på den firman jag syftade på. Det går tydligen att komma runt detta för bilfirmor. |
|
|
Vilken bil är det du är intresserad av? Kan säga att jag bor i Norrköping och alla bilar hos den firman är inte fräscha... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.