|
|
|
|---|---|
|
1.Org. BMW filter. 2.Pirat filter till org. luftburken. 3.Sport filter till org. luftbuken. 4.Konat sport filter, utan burken. Vilket ska man välja??? Var ska man köpa de?? Märke?? //Ville | |
|
1. i första hand. 2/3 i andra hand. 4. om du måste men helst inte alls! |
|
Andie_83 |
Med tanke på att BMW är bland dom bästa i världen på att tillverka motorer så är jag tveksam till att typ K&N skulle göra att bättre filter till BMW:s motor än BMW själv gör. Kör du konat filter får du dessutom en j***a massa skit i LMM (luftmängdmätaren), och det är icke bra. MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
|
Ok, Ja de blir nog ett insats filter men frågan är vilket. De kan ju inte kosta så många tio:or mer att köpa de hos BMW än hos tex mekonomen. Men ett sport instats filter typ Green Cotton, kan de ge lite mer ljud eller är de också en myt precis som att de skulle ge lite fler hk på en org. motor. //Ville |
|
Bmw ludde |
Det skiljer en hel del i pris på ett orginal / sportfilter , instats filtret kostar 400-600kr iaf, och de kommer inte att ge något mer ljud. |
| Jag har ett insats K&N filter och har aldrig kört på annat sen 1999 så jag vet ej om det är bättre men i samband med köpet av bilen och bytet upplevde jag en prestandaförbättring. Det var ju iof sig när jag petade in rör i kattarna och mappade i samband med chippet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.