AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
995

Högtryckstvätta under bilen?

Vad säger ni, är det lämpligt att köra med högtrycken under bilen? Är det något som kan ta skada? Var i en GDS-hall i helgen och putsade på pärlan, men eftersom jag var osäker så vågade jag inte köra med högtrycken under. Hur gör ni?

/Jossan
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag kör högtryck under...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Brukar jag med göra. Aldrig varit några problem.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ett bra sätt att få bort allt äckligt vägsalt. Kör inte för nära med munstycket så att du spolar bort underredsmassan bara.

///Jesper

BMWCS #5494
Skönt att höra, tack för tipset. Jag tror det var ett tag sen bilen min fick sig en ordentlig rengöring där, så det är nog nödvändigt...
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Detta har diskuterats här tidigare. Var försiktigt kring elektronik, tex ABS-bromskontakterna. Visst kan underredsmassa lossa, men då behövdes den nog ändå kompletteras...
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Hur är det med att lägga på avfettning under bilen?
Gold
Passa även på att tvätta stötdämparna ordentligt, brukar köra med avfettning på dom och sen köra in handen samt vattenslang och gröta runt. Pillar bort allt skit som ligger i den undre tallriken på stötisen. Då slipper du en massa onödigt oljud och ibland dunk.
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Petroleumbaserad avfettning löser upp de flesta rostskyddsmedel, men samma sak gäller här: Det som ev försvinner behöver bättras i vilket fall. Det är viktigare att få riktigt rent. Se dock upp så att avfettningen inte kommer in i hålrum, i dörrar via sidorutor etc - då tar du definitivt bort ev hålrumsmedel.
Men lite avfettning på slitskyddet är alltså inget problem i sig.
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
jag lyfte upp bilen igår och avfettade allt ordentligt och körde högtryck undertill. Den blev riktigt ren och fin, fick bort all skit :) det känndes bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.