|
|
|
|---|---|
|
Vad säger ni, är det lämpligt att köra med högtrycken under bilen? Är det något som kan ta skada? Var i en GDS-hall i helgen och putsade på pärlan, men eftersom jag var osäker så vågade jag inte köra med högtrycken under. Hur gör ni? /Jossan | |
|
Jag kör högtryck under... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| Brukar jag med göra. Aldrig varit några problem. | |
|
Ett bra sätt att få bort allt äckligt vägsalt. Kör inte för nära med munstycket så att du spolar bort underredsmassan bara. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Skönt att höra, tack för tipset. Jag tror det var ett tag sen bilen min fick sig en ordentlig rengöring där, så det är nog nödvändigt... | |
| Detta har diskuterats här tidigare. Var försiktigt kring elektronik, tex ABS-bromskontakterna. Visst kan underredsmassa lossa, men då behövdes den nog ändå kompletteras... | |
| Hur är det med att lägga på avfettning under bilen? | |
Gold |
Passa även på att tvätta stötdämparna ordentligt, brukar köra med avfettning på dom och sen köra in handen samt vattenslang och gröta runt. Pillar bort allt skit som ligger i den undre tallriken på stötisen. Då slipper du en massa onödigt oljud och ibland dunk. |
|
Petroleumbaserad avfettning löser upp de flesta rostskyddsmedel, men samma sak gäller här: Det som ev försvinner behöver bättras i vilket fall. Det är viktigare att få riktigt rent. Se dock upp så att avfettningen inte kommer in i hålrum, i dörrar via sidorutor etc - då tar du definitivt bort ev hålrumsmedel. Men lite avfettning på slitskyddet är alltså inget problem i sig. |
|
| jag lyfte upp bilen igår och avfettade allt ordentligt och körde högtryck undertill. Den blev riktigt ren och fin, fick bort all skit :) det känndes bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.