|
|
|
|---|---|
|
I Stockholm lyser solen som aldrig för så man blir väldigt sugen:)) Fråga: Hur långe finns saltet ute på våra vägar? Försvinner saltet kort efter att det lagts ut eller hur fungerar det? | |
|
Saltet ligger kvar tills det sköljs bort. Regn borde vara ett bra tecken, om det snöar så kan man ge sig f*n på att dom saltar lite extra. /Anton |
|
|
Ska nog räcka med en liten regnskur för att få bort saltet. Dom saltar ju i princip varje dag (om det ser ut att bli minusgrader), så saltet verkar ju inte stanna kvar så bra på vägarna. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Mao så räcker det med att det regnar snart........man kanske ska be till väder gudarna om regn:)) | |
|
Efter regn kommer solsken. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Salt är ju bara att tvätta bort efter ev. glädjesväng. Värre är det med all småsten som flyger runt. //Magnus |
|
ormen |
så ett riktigt slöseri för 2 år sedan, körde E6 söder om GBG, hamnar bakom en saltbil som bara öser ut salt i höjd Varberg. Men det sjuka är att det var sista veckan i MAJ, ca. 17-20 grader i luften o inte ett moln i sikte! Snacka om att bränna vägskatten i onödan.... |
|
starre, saltet är väll inget att oroa sig över? Värre är det som sagt med all småsten Mvh, Robban |
|
|
MO: Tack ZxD: Jo det är dessa två saker som jag/bilen inte tycker om men om man tar ut bilen under lunch tid så är trafiken på E4 ganska liten:))) Sen att man kör med avstånd typ 100m mot framförvarande retar säkert andra men det suger ganska mycket nu när solen sticker fram. |
|
|
Har fått 3st stenskott modell större i det soliga vädret :( Saltet kan man ju iaf tvätta bort... Mvh, Robban |
|
|
starre: ta ut bilen till E4an på kvällen så ska d inte va nåra problem. Där e d torrt just nu iaf och slipper du trafiken slipper du stenerna ju. Körde lite igår "nytvättad" men fick ej något salt/smutts på mig... M3an som börjar tröttna på att vara instängd el e d du som tröttnat? ;o) Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Jaså d va solen du va ute efter o inte farten..sorry läste d nu. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
ha.. har tvättat min vinter bil 1 gång! var tok mycket rost på den.. nu är de mer! fy fan va salt äter på bilarna! hatar salt! tur man har en vinter bil! Min bil Länk |
|
|
Länk Ett steg i rätt riktning! |
|
|
Vad hände med snacket om att dom skulle byta ut saltet mot socker? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
prov på flyfält på Gotland ( regional politik, då sockerbruket på den gudsförgätna holmen inte går så bra, kan man tänka....) Verklighet sen om nåt år kanske.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Glykosinblandning som det står om i artikeln är 100% rent socker i flytande form gjort av rörsocker och majsstärkelsesocker. |
|
|
Vad läser man i dagens lokala blaska om inte detta : Länk Salt på vägarna året om? :( Lyckligtvis bara grusvägarna, men ändå. ///Foppa |
|
|
Har dom inte alltid saltat grusvägarna på sommaren när det varit torrt länge? ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
bayern: Det stämmer att dom säkert gjort det tidigare. Det har bara inte kommit till min kännedom förrän nu. Läste även detta om saltning på sommaren Länk (se längst ned) ///Foppa |
|
|
Vi saltar grusvägen utanför sommarstugan varje år. Skönt att slippa dammet som yr upp de gånger det passerar bilar. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.