|
|
|
|---|---|
|
har ganska brottom :( ni vet sakert hur mycket moment skall man kora med, nar man skruvar ihop stakar?? tack Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" | |
|
larm avkallat :) Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Om du menar hur mkt du ska spänna överfallen med? Det är helt individuellt från motor till motor... men runt 70nm för nya bultar och lite lägre för använda bultar är nog ok. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
20Nm plus 70 grader Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
| det där med varför man ska dra grader förstår jag inte varför inte dra det momentet direkt liksom. | |
|
det är för att du får en nogrannare åtdragning. te,x om du har skt i skruven... tänk på att dom ska va in oljade o dra gradern lika... kan kolla vad du ska dra på darto i skolan men jag vet inte vad du har för motor.... |
|
|
Ska bultarna vara oljade? Det visste jag inte, jag trodde momentet blev fel med olja på bultarna... |
|
|
T ex ARP bultarna jag satte på min motor skulle ha nån slags fett eller olja som följde med Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
jag har hittat det har pa forumet: Länk Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
| skriv vad det är för motor så ska jag se vad det är för moment du ska dra om det finns me men det tror jag att det ska finnas..... jag har lärt mej att dom ska va lite in oljade för annars går bultarna torra när du drar dom o det är inte bra..... | |
|
naila mig på gassa@telia.com så ska du få listor på hur mycket du ska dra alla skruvar på hela motorn, eller gå till din bmw handlare så skriver de ut dom åt dig, det gjorde jag //henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.