AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
674

Ska byta backspeglar

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Någon som har något bra tips om hur man går tillväga för att byta sina backspeglar. Har original nu och M3 elspeglar ska monteras.

E36 325i är det som gäller...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Inga konstigheter. Det enda som kan ställa till det är om du har elspeglar och inhandlar M3-kopior och att inte snabbkopplingen stämmer. Då får du helt enkel klippa kablaget på den gamla spegeln så du får med snabbkopplingsplinten och skarvar med ordenliga tunnelskarvar. Kopplingschema över speglarna brukar följa med.

Ett annat tips är att inte tappa ner någon bult i dörren *ler* som jag gjorde i höstas då jag monterade av spegeln. Kan faktisk vara lite halv pilligt med bultarna.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Behöver man plocka av dörrsidan?

Är det den lilla trekantiga plastkåpan på insidan som ska tas av för att komma åt bultarna eller?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Behöver inte ta av dörrsidan.

Den lilla trekantformade plastkåpan på insidan tar du lätt av med bara händerna. Böj den utåt längst upp och dra den sedan uppåt. Omvänd ordning naturligtvis för återmontering. Innanför denna plastbit så finner du tre bultar av storlek 10, som du skruvar ut. Glöm ej att få rätt på den runda tätningen för kabeln som sitter i mitten av bultarna.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tack för tipsen... hoppas de blir bra.
Riktigt sugen på att få hem mina carbonspeglar nu :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.