|
|
|
|---|---|
|
Hej... Ska eventuellt göra ett motorbyte i en ickeBMW. Har lite frågor som jag hoppas nån kan svara på eller vet nånstans jag kan få reda på det. -Vad kostar slitdelar som tex lager etc? -Priser över huvud taget på stakar, kolvar etc -Vad finns det för trimtillbehör? -Vad kostar en motor? -Måste man byta mycket i den för att varva över 6-7000? -Är det någon skillnad mellan de olika årsmodellerna? -Vad väger den? Tack för hjälpen. - Hög fart spar tid | |
|
Några av delarna kan du nog hitta på motornord.se Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Hmm... Dåligt med svar. Man kanske skulle fråga vilken turbo som räcker till 400 hk på en M20 och om man kan besiktiga med den motorn ;) (obs ironi) Denna motorn ska också få små sniglar på grenrören. :D Är det nån som har måtten så där på rak arm så blir jag glad med. ---> Servas Tack för länken. Visst om dem redan dock. - Hög fart spar tid |
|
|
M70 motorn väger 155kg exkl insug, startmotor, generator m.m. Hämtat från: Länk Ingenting är omöjligt |
|
|
Själva motorn har samma art nr i ETK´n, oavsett om det är en -87 eller -94 Vikten är 157 kg taget från samma källa. Detta utan insug, grenrör osv. För mått så sökte jag lite här på forumet och fann denna tråd. Länk Hoppas det hjälper dig på traven! /Anton |
|
|
Tack ska ni ha för hjälpen Nu är det bara frågan om det går trimma den utan att behöva bygga allt själv. - Hög fart spar tid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.