|
|
|
|---|---|
|
Hjälp, min bil har börjat luta kraftigt åt vänster! Vad kan det vara för fel? | |
gangsta_toth |
Brusten fjäder kanske? |
| Den lutar både fram och bak, alltså hela bilen lutar så mycket att det syns på däcken (jag har kollat lufttrycket i däcken och det är helt OK). För övrigt märker jag ingen skillnad i köregenskaperna. Bilen upplevs inte som stötig. | |
gangsta_toth |
Du har inte gått upp kraftigt i vikt på sistone?...;) Nä, bara skojade lite. Men det låter väldigt skumt. Hur många centimeter skiljer det åt sig mellan däck och hjulhus förhållande till varje sida? |
magmo |
Knas på nivåregleringen? Var och en har sitt eget helvete! |
| Vad är nivåreglering? | |
|
Hej Besiktade bilen i förra veckan och frågade om just lutningen (åt vänster på min med). Han sa att han ser det ofta. Han hade just kollat min bil och inget var av eller fel, blankt papper! Tydligen "sätter" sig bilen om den är gammal. Matthias |
|
|
Låter som trötta fjädrar på vänstersidan, prova med att mäta avståndet mellan hjul och hjulhus. Sen så är det väl inte så konstigt om fjädrarna på vänstersidan tröttnar först, med tanke på att det ofta är endast föraren i bilen. |
|
|
Det där fenomenet har jag varit med om på i stort sett alla bilar jag ägt. Har därför tagit för vana att skifta sidor på fjädrarna om jag ändå har bort dom av andra skäl. Det brukar hälpa. Att bara montera nya fjädrar kan hjälpa ibland också, men inte alltid. Vet inte varför, tror att det beror på att det inte bara är fjädrarna som ger efter, utan andra detaljer med och att det därför blir bra när man skiftar sida på fjädrarna så att de tar ut sig självt, så att säga... Länk Mvh Tjäder |
|
| Vet inte hur det ser ut på övriga BMW:n, men varenda E34 jag sett så har bilen alltid lutat på någon sida bak (kommer inte ihåg vilken.) Jag tror det kan ha och göra med att det sitter ett stag under bilen i bakvagnen på ena sidan, men inte på den andra. En gissning bara... Men jag tror att det ska vara så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.