AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
720

Vad ska man betala för en M3 -96?

Ja...
Vad är rimligt att betala för en FIN! M3 -96 -97?
Med ca: 8-10.000 mil på mätaren.....med det mesta i utrustnings väg?
NyMan!:

Hur långt är ett snöre? allt från 80-och uppåt
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Skulle tippa på ett pris mellan 150-180 k beroende på skick, mil samt utrustningsnivå.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
NyMaN: Vill bara påstå att de första E36 M3:orna med 3,2L motorn nu börjar bli till åren. Det är är 7 somrar sedan den köptes på väg mot den 8:e.

1000 mil per år på en import är ganska otroligt om man tänker sig att det är mer regel än undantag med 3-4 tusen per år i Tyskland.

Jag tror att du får svårt att hitta en ärlig 8000 milare (oberoende om import eller ej) men de finns naturligtvis och då skall historiken kunna visa på det.

Hittar du en välutrustad -97 med 8k mil och i princip inga skönhetsfel hamnar man väl på +180k från det faller det snabbt nedåt på 150k och vidare ....

Tänk på att en insp II + skivbyte går på typ 15k så det är viktigt att ha en koll på historiken + slitagedelar. Samma sak med dämpare som kan börja krångla vid 10-12k.

Hoppas du hittar något ..
Starre

Du kan väl visa mig en riktigt fin -96 M3'a med
8-10.000 mil för 80.000 så köper jag den direkt...........
Men om man hittar en -96 som är importerad -98 så borde det ju inte vara omöjligt att hitta en som har gått runt 8000 mil.?
Då kanske den har gått runt 3-4000 mil när den kom till Sverige.

Hur mkt tror ni en M3 -96 med dessa milen minskar i värde på 2 år, om vi säger att man hittar en rktigt fin för ca: 180.000:- nu?

Tror ni man kan få 150´ om 2 år?
NyMaN: Verkar lite optimistiskt men kanske om man fortsätter och håller den i ett kanonskick och dessutom har tid att vänta på en kund som vill betala då man säljer.

Nu är det ju inte så länge kanske i detta prisintervall, men det går inte att tro att man man sälja på en eller två veckor mer en eller två månader.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.