|
|
|
|---|---|
Simolo |
Hej.. Funkar det eller blir det problem? Det ser lite tajt ut! Tacksam för tips. /Simon |
|
det borde väl inte vara något problem...det funkar ju på dem flesta bilarna så... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
Simolo |
Jo det går nog på de flesta bilar... men på Bmw:n sitter det en framvagnsbalk ivägen precis under tråget. Det är därför jag frågar... MVH/Simon. |
|
Jag har gjort det på en 320i -84 vilket ju borde vara ungefär lika som din bil. Jag blev tvungen att släppa på motorkuddarna och hissa motorn några centimeter i förhållande till balken. Det gav inte mycket, men det räckte. Lossade sedan tråget och släppte ner det så långt det gick, men man fick inte loss det. För att få loss tråget så blev jag tvungen att skruva loss oljepumpen med tråget hängandes på "trekvart"och sedan släppa ner pumpen i tråget. Vid återmontaget fick jag släppa ner pumpen i tråget och sedan lyfta tillbaka tråget en bit. För att sedan skruva tillbaka pumpen helt och sedan återmontera tråget med ny packning. Jag bytte vevlager på detta sätt, bara för att få klart för mig att det var kammen som lät illa på min motor. Det var innan bmwpower/autopower fanns... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
Simolo |
Tack för tipset! Det värkar vara lite bökigt, men det är väldigt trångt mellan tråg & balk...Jag skall försöka med detta. MVH / Simon |
|
Jo, det går även utan att släppa på motorkuddarna och vi borde ju ha precis likadant undertill. Har gjort det efter ett oljetrågshaveri. Fick däremot lossa på styrväxeln. Det är mycket pill och man önskar att man hade längre och smalare fingrar. Samma procedur som Codriver vad gäller oljepumpen och där ville jag ha tre händer så jag surrade fast pumpen lite grann med en ståltråd medans jag skruvade fast den. |
|
|
hejsan jag plockade dän tråget på min 325 -88 utan att demontera pumpen men det är precis man får hissa motorn så långt det går och sedan lirka lite. det smidigaste är sedan att lägga på lite packningsklister på tråget innan så ligger packningen stabilt skulle inte rekomendera den där röda skiten som man köper på macken utan locktite (stavning??) lycka till. |
|
320-325 |
jag har oxå bytt packning på olje tråget utan att lyft motorn .. detta var på en 320 85´´ |
Simolo |
Tack för alla tips! MVH / Simon. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.