AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.133

Är nån intresserad i en BMW fond?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Fick en ide efter min fortkörningsböter på 5.000 NOK i går..
Vad tror ni om att vi upprättar en fond, där alla betalar in en liten slant eller en stor en. Sen får folk som har haft stor otur (som massa har haft på detta forum) skicka in sina saker til Autopower. En gång om året, kvartalet eller varje månad, så gör vi en avstämning här om vem det är mest synd om och utbetalar en summa til honom/henne. Fortkörningsböter är kanske inte det som faller under detta, men saker som detta är kanske det:

- Parkeringsskador
- Stölder
- inbrott
- generell skadogörelse
- eller helt andra önsker / problem

Med andra ord, BMWpower kan täcka saker som inte försäkringen gör och det är vi som andvändare som betämmer vem som ska få utbetalningen. Givetvis ska en del gå till Autopower som driftar fonden och denna älskvärdiga sida. Ställer gärna mig själv til tjänst oxå om det skulle behövas.

"det är exakt lika synd på en E30 med nyckel repa som en med Z8 repa"

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
En intressant idé!
Men hur fint detta än låter så blir det jobbigt i praktiken, bilder på skador kan förfalskas av illasinnade individer och allting blir svårt att kontrollera, då jag utgår från att omröstningen skulle ske utifrån någon form av "poll."

MVH,
E38B12

För många oseriösa på ett öppet forum.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hmm.. Ja det är sant, men det måste ju vara en sak för trogna andvändare. Man skriver i ett öppent forum om det man varit med om, och sedan avgör Autopower besökarna vilken som är kvalifiserad. Någon tar då kontakt med vinnaren och checkar upp ev skador då.
Låt oss säga att Autopower har 1.000.000 besökare varje år. 2% av dom lägger in 10 SEK. 20.000 i fonden. Autopower får 10.000 för att följa upp vinnaren?
Jag vet inte jag.... Det var bara en ide iallafall:-)

Mvh
Hosse

Länk
Hosse: "Vinnaren"? Ska det lottas ut pengar?!? :-)
Det här känns lite som "planka.nu" och det funkar ju...

Mvh Elvis
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Bjoerck: Det är som sagt inget 100% genomtänkt, bara en tanke. Om man ska lotta ut pengar, så sliter man nog lite med regelverket, men Det kan vara premier. I form av ny lackering av bilen som brev repad, nya fälgar till han som fick sina stulna osv. Då tror jag det gör saken enklare.
För att nåt sånt här ska funka måste det tänkas igen och evalueras givetvis.
BoogieElvis: exakt, det funkar:-) Det finns ju massa fonder att söka på i sverige redan. Om du är trafikskadad och vill ha bidrag till en dator kan du söka här, om du har astam och vill ha en gratis semeste kan du söka där. Varför inte?

Mvh
Hosse

Länk
Njuren
men lådan o hasso kan ju kolla upp killen som blivit utnämnd till årets mest synd om?

BMW - i nöd och lust
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Njuren: Exakt!

Mvh
Hosse

Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
BRA IDÉ! finns det ngt jag kan hjälpa till med är det bara att säga till!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Ett basbelopp skall multipliceras med antalet vettiga inlägg för korrekt utbetalning! (Jag har många inlägg men inga vettiga...) :-)
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
bjoerck: Hehe *skriva, skriva, skriva*
Men du är inne på nåt. Kankse man borde sätta som en regel att man måste varit registrerad i minst 3 månader eller nåt.

Men tänk er så härligt då. Du har köpt en ny bil för dom sista slantarna. När du vaknar dagen efter, så är den nån galning sum stulit fälgarna och du har 15.000 i självrisk (pga att du har så lite pengar kvar) så du har inte råd med nya. Dvs du får inte köra din nya ögonsten. Då kan vi här stämma fram honom och till slut så får han en uppsättning nya hjul av oss och autopower har fått goodwill och en slant för jobbet. Voila!

Mvh
Hosse

Länk
Njuren: Lådan och Hasso var dagens :-))))))
Ducceklubben har ju bullerfonden: Länk

och

skyltfonden: Länk

Något liknande kan man ju göra, men att ta det genom autopower kanske inte är så bra. Jag misstänker att personerna bakom autopower har hyfsat mycket att göra redan som det är. Kanske bättre att försöka få det genom BMW club Schweden.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
T.P.; Exakt, men det jag också säger här är at en betydlig del bör gå till Autopower. Räknar med att dom tycker det är trevligt att få lite pengar tillbaka för allt (flott) arbete dom lägger ned. Dom kan ju aldrig blir "rik" av dom bannerannonserna eller donationerna som kommer från shoppen. Vinn - vinn situasjon hade jag hoppats på:-)

Jag spottar iallafall gärna in en 500 hundring för att starta upp fonden. Tänk, kanske en dag jag får nåt tillbaka från fonden oxå! :-)

Mvh
Hosse

Länk
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Idén låter faktist helt okej! :-) Att göra som ducati killarna/tjejerna verkar ju vara en ganska seriös pryl! :-)

dock så tycker jag inte att det ska lottas ut, utan ska vara där för alla om man råkar ut för något, för dom som kör med dimljus
kanske det vore bra med en dimljus fond. iofs så skulle jag inte
stödja en sådan verksamhet då jag inte använder dimljusen när det inte är dimma, men det verkar vara en ständigt återkommande ämne om att alla som kör BMW, alltid har dimljusen på. (och får böter för detta).
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
låter som en bra idé men skulle kanske passa bättre i en klubb där man betalar medlemsavgift? jag menar så det ger tillbaka, och inte bara ger ger och ger... man måste ju hålla igång inkomsten till fonden ju, det blir nog en hel del i början som donerar, men efter ett tag så tror jag att intresset för att betala skulle avta. men skulle man kunna hålla liv i fonden så är det ingen du idé. har man en klubb med medlemsavgift så kunde tex några kronor av den gå till fonden, på medlemmens begäran. bara en tanke.....

***Älska V8!***
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
fabi_no1: Givetvis, skitsmart! Det är ju så man måste göra det. Nu har jag det. För at rösta fram en person, så stämmer man med mobilen. Då rullar väl kronorna in? Och en liten premie kanske? Jag vet inte jag.. Måste sätta ned en anslagstavla med massa goda ideer och sen en jury som sätter reglerna. Detta kan bli komplex:-)

Men det stora frågan är, är detta nåt att ta vidare i regi av Autopower? Vad säger ni?

Mvh
Hosse

Länk
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
kul att min åsikt räknas ibland! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.