AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.041

Mätarhus / Instrumentering

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Försöker utröna om det var på detta forum en kille postade en tråd där han plockat isär sitt mätarhus och monterat blå dioder bakom mätarna och på så sätt fått till den snyggaste instrumentbelysning jag sett i hela mitt liv?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
hmm låter intressant... Kan inte va så svårt att fixa till
Att byta ljuskällorna till t.ex blå dioder är en sak, men att demontera de orange ljusledarna inne i instrumenten kan vara lite värre, och utan nya mjölkvita ljusledare isf kan ljuset bli lite ojämt misstänker jag. Men det går förmodligen om man ger sig tid och är noggrann och försiktig.

FP
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Kolla på www.m3turbo.nu, sista bilden med byggbilder. Fick länken på Zatzy. Riktigt snyggt...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
På min E34 så är det vita (genomskinliga) ljusledare. Dock är originalmätartavlorna av svartmålad röd plast, därav det röda ljuset. Jag har bytt till blåa mätartavlor (se länk) med vit plast bakom vilket ger vitt ljus genom siffrorna. Har dock inhandlat blå plast som jag skall sätta (till sommaren) bakom för att få blått ljus.

/Gunnar
/Länk
To
170
Tommy.N
Alpina B6 (3,5) -86
2x325i -88
325E -87
316 -82
525ix -92
Alecci:

Jag har byggt om min belysning i en E30, kanske det var den du har sett.... Hihi...
ka
26
kalleboy72
BMW 528iA-97
Blå instrument belysning fixade jag för 2-år sen fanns info på detta forum då när det hette BMWPOWER
Jag fixade även ECC-kontrollen + Tak dioderna till blått
Jag har ej kvar all info om byggnationen men kanske om webmastern kan kolla i sitt arkiv så kanske
Bilder finns på detta om någon vill ha

BMW 4 EVER
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ja, det skulle vara kul att se hur det ser ut i en e39.
ka
26
kalleboy72
BMW 528iA-97
Kolla länken
Länk
ligger lite blandat på min 528IA-97
MVH:Kalleboy

BMW 4 EVER
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ja det var kul att se. Ser bra ut men vet inte riktigt om det oranga är snyggare, men det är nog ovanheten.
Hade varit kul att höra hur du gick tillväga för när jag väl vet det så är jag nog den förste som laborerar eftersom jag inte kan hålla fingrarna i styr från elektronik :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.