AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
754

M-Optik???

Sl
38
Sladde
540i, 97
Såg en E39:a med vanlig frontspoiler men med
M-optikens utseende. Jag såg att det inte var någon M-spoiler men å andra sidan var skillnaden liten. Skillnaden var att en läpp var fäst undertill som ändrade utseendet. Vad är det för skillnad på M-optiken och standard fronten?
Kan man montera en sådan läpp på den vanliga fronten? Eller måste man köpa nytt? Att byta till m-optik skulle kosta ca 5000 + lackering enligt BMW i Helsingborg. Endast fram då...
sebbe_bmw
De "Riktiga" M-Optiken har jag på 540n och fronten är exakt likadan som M5ans... Akten har den lilla vingen och ett stort utblås....

Kostade ca 30000:- extra att få M optik när jag köpte bilen

Sebbe
Nja, inte exakt som M5:an väl? M-optiken har ett tvärstag i bilens färg tvärs över det stora luftintaget under nummerplåten vilket inte M5 har om jag minns rätt. Annars är det nog lika.
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Och det tvärstaget tar man enkelt bort på 5min och så är det identiskt. Med andra ord så är det identiskt med M5 fronten eftersom M5:an har även den, dessa små clipshål för tvärribban. Du måste dock ha en ny grill á 450kr.

Utvändigt så fattas backspeglarna på M-paketet.

Mvh Ingo E39 med 19"
sebbe_bmw
Jo men har M5 grillen... Backspeglarna skiter jag nog i att byta....
Ha det
Sebbe
Th
8
Thoren
728iA -00
Ingo:

Hur fick du bort det staget utan att plocka av frontgrillen? M5 har inte chipshål för tvärribban.

M5 fronten utan chipshål kostar cirka 485 plus moms.

Mvh // Thorén
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
>Thorén, jag beskrev det nog lite slarvigt. Du har rätt i att det inte finns några hål i M5 grillen. Jag tänkte skriva det men det blev något annat : ) Jag köpte nätet för ca 450 ink. moms. Men det tar fortfarande ca5 min. så det är en lätt procedur.

Mvh Ingo E39 med 19"
Visa användare
133
ollie
120d -2007
de två kromade "huvmarkeringarna" sitter mer utanpå på m5:an...

ollie...
sebbe_bmw
Men E39 med facelift har ju större och bredare huvmarkeringar och dom sitter ju ovanpå också... Ser ju exakt ut som M5an har även kromade galler i njurarna...
ch
34
choden
530iAT -01
Appropå facelift och M-optic. Hur är det med BMW's M-aerodynamiksats. Enligt tillbehörskatalogen passar den bara till 09/00. Finns det ingen till den faceliftade E39:an?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.