AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.075

Centrallåset fungerar bara ibland...

Simolo
hej
Jag börjar tröttna på detta problem, det har jävlats med mig ett tag nu!
Köpte ett begangnat styrelä (sitter bakom V-framhögtalare) 60kr, allt fungerade i ca 2 dagar! sen var det samma sak... Jag fick tag i ytterligare ett begangnat relä på en annan skrot 100kr. Jag tänkte att jag kanske hade otur med det första relät! bytte till relä nr 2, allt fungerade skitbra ca 1/2 dag sedan samma sak igen! Loss med alla paneler igen.. lirkade lite med kablaget men allt ser väldigt fint ut. jag tröttnade på allt & började att pilla med lite annat ca 1 timme, provade sedan låsa bilen för skoj skull & allt fungerade perfekt! precis som om det räckte med att komma in i värmen!? Provade att byta tillbaka till de gamla relän
som jag trodde var sönder & de fungerar lika felfritt som det sista relät. Jag fattar inte vad det kan vara! Förtillfället fungerar det inte alls det räckte med attkomma ut i kylan 1/2 dag så var det kört igen! Mycket tacksam för tips om problemet.. Ursäkta ett långt & segt inlägg! MVH Simon
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det kan vara någon av motorerna som drar för mycket ström. Det finns en inbyggt överbelastningskydd i styrenehten, den brukar normalt utlösas om man låser/låser upp för många gånger inom kort tid. Det återställer sig självt efter ett tag.
Prova att koppla ur elen till en motor i taget för att se om det blir någon skillnad.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Simolo
Det ska ja ta & prova... tack för tipset! /Simon.
al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Jag har också problem med mitt c-lås... men mitt problem är att jag har inte någon styrenhet, den är borta.. Tror ni det går få tag på skroten?
an
93
anders&Eva328iT
530i Touring -08
120i 5-d -06
simolo,

-88, det är inte E36 va?

Anders&Eva
Simolo
Hej alex,

Jag köpte mina relän på skroten, 60kr för det 1:a & 100kr för det 2:a (på olika skrotar) Men på min bil 325ik -88 så verkar det ju inte vara reläna som är problemet! Det är något annat..

MVH Simon
Simolo
Hej anders&eva.

Min bil är en E30..

/Simon
Simolo
Erikw,

jag provade det du tipsade om med centrallåsmotorerna, jag drog ur kontakterna på motorerna till bakluckan & tankluckan.(lättast att komma åt dem). Bara efter ett par timmar så började c-låset att funger igen, låste förardörren & passagerardörren perfekt! :) Men idag dan efter,så har det slutat att fungera igen.. Men det känns ju som rätt spår iallafall! Jag ska ta & titta på c-motorerna i båda dörrarna också Kanske är det fel på dem.
Jag tog ju bort lite belastning med c-motorerna bak, men det kanske inte räckte till för relät endå! Den trasiga kanske sitter i dörrarna?!

Tack för tipset du gav mig..

MVH /Simon.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är möjligt det kan hjälpa. Vad jag minns så återställde sig överbelastningskyddet efter någon minut, men för dig verkar det ta längre tid.

Det är inte så att det ligger något larm kopplat som ska styra c-låsen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.