|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tänkte måla broms ok och bromskiva i mörk silver(så original) som möjligt.var köper jag bra färg eller kan man lika väl ta hammar lack (vill ej spreja på) här ska de målas mak | |
|
Bromsoksfärg köpte jag på micro, men var i sprayburk. Men det går ju spraya och sedan pensla allt efter som. |
|
|
Hammarlack passar UTMÄRKT!! Har provat det många gånger med bra resultat och hållbarhet. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
| En fråga mak: Ska du verkligen måla bromsskivan? Låter inte som någon bra idé. | |
|
han menar nog bromsoket??? färgen på bromsskivan slits nog bort rätt fort...:D En idé kanske vore att köra med "montana" grafitti färger... dom rinner ju inte och så... Men dom kanske inte är lika värmetåliga som andra "passande" färger... |
|
|
du måste skoja med mig......... Jag menar givetvis inte anlägnings ytan som blir på en bromsskiva Ztephan. jag menar typ centrum på en bromsskiva. mak |
|
|
Ok mak, då fattar jag. Tyckte det verkade lite knepigt :-) |
|
|
Jag målade oken på min förra M3:a -95 med blå hammarlack och det tålde värmen bra trots hög värme som blir från ett par M3 - bromsar!!Det finns ju dock i sprayform på dom flesta mackar som är gjorda för bromsar..... BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
Dragan525 |
Finns det att köpa svart hammarlack, i så fall ska det målas på mina ok!!.. :) Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
Gemini__ |
Svart Hammarlack finns, har köpt detta tidigare. Har tänkt måla mina ok svarta. Men jag vet inte längre, kanske har ångrat mig. Vet inte om det kommer se bra ut, kanske ska försöka få tillbaks originalputsen istället. //Thomas |
Dragan525 |
Gemini: Joo men svart hade varit super!, själv vill jag lacka mina svarta tror du att det blir bra, kommer det att synas/glänsa typ eller?.... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
Gemini__ |
jo, kommer bli bra om du väljer svart färg. Kanske använder mig av det åxå som sagt. Blir en bra yta med Hammarlack, faktiskt. Mvh: Thomas |
Dragan525 |
Gemini: ok tack, jag kör på svart! väntar bara på lite finare väder sen e det till att börja måla! ..lycka till Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
Dragan525 |
Jag har hittat svart hammarlack till oken, men där står det att dem klarar 80 grader varmt, räcker det??... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
Bmw ludde |
Helt klart snyggast är om ni målar oken i silver. Drive it like you stole it Länk |
|
det blir silver för min del i alla fall /Stefan K |
|
|
Silver är inget smart att lacka oken i. Ingen annan färg emitterar så lite värme. Allt stannar kvar i oken. Bara show, ingen go. Plastic Padding grenrörsfärg funkar kanon på oken. Finns att köpa på diverse biltillbehörsbutiker. Flagar garanterat inte och finns i mattsvart. |
|
|
Hur länge måste färgen torka? Kan man liksom måla/spraya under tiden man byter från vinter till sommardäck? HUr mycket måste man "slipa" oken innan man målar/sprayar och vad kan man använda då? *BAWORAK* |
|
|
Det jag använder (Plastic Padding grenrörsfärg som är god för över 600 grader tydligen) torkar väldigt fort. Ge det en halvtimma så är det ingen som helst risk att det kladdar även om du har lagt på ett rejält lager. Slipa oken med stålborste eller ståltrissa så de ser bra ut, blås av dem med tryckluft, torka av dem med thinner eller cellulosaförtunning och spraya sedan. Jag har inte haft det på innan denna säsongen så vi får se hur det håller, men det jag har hört är att det skall vara mycket hållbart. |
|
Dragan525 |
Jag undrar fortfarande hur varma kan oken bli vid häftig bromsning o sånt...på hammarfärgs burken står det att den klarar +80 varmt...räcker det? MVH Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
Dragan: Det gör det helt klart inte. Eftersom man funderar över att råka koka bromsvätskan som ofta har en kokpunkt på runt 300 grader om det är en bra vätska så borde oken kunna bli minst lika varma. Hammarlack fungerar förmodligen bra mycket bättre än Hammarlack själva vågar garantera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.