|
|
|
|---|---|
|
Länk kollade lite på filarkivet och såg lite reportage... vissa saker gjorde så att jag inte kunde hålla mig för skratt... 1. Motorjournalen snackade om BMW M5 E36... 2. Christer Glenning snackade om att E30 har ett gediget rostskydd och att han tvivlar på att det kommer att finnas problem med rost på den modellen... faktiskt rätt kul att höra sånt.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! | |
|
Det bästa är ändå testfamiljen i Trafikmagasinet där "Mamman" tycker att det på 520i E34 "Kan vara svårt vid rödljus, då man inte hör ifall motorn är på eller avstängd" :-DDDD Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Helt klart har bilreportrarna generellt ganska dålig koll. Ofta irriterande dålig. Dock tycker jag att Motorjournalen överlag håller hög klass med svenska mått mätt. | |
|
jo det med glenning är ju rätt skabbigt :) han kanske menade att det inte kommer att vara några större problem med rost på e30 så länge bilarna stod i bilhandlarnas hallar? :) MVH Johan K |
|
|
Den ende svenske reportern som vet vad han snackar om är Staffan Borglund... han är rätt duktig och kunnig... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
Vad Glenning haft fel genom åren kan man diskutera och skratta åt i timmar, men en BMW-relaterad favorit är: "Och så har vi BMW Just 4/2... det vill säga att bilen endast driver på bakhjulen." :-D MVH, E38B12 |
|
|
Vad jag minns av Staffan Borglund var att han gav E65 dålig kritik för bristande banegenskaper. Han måste vara den enda motorjournalisten i världen som gjort ett genomgående test med den bilen, enbart på bana. |
|
|
Staffan Borglund var och är en mycket skicklig reporter i mångt och mycket, hans begagnattester i Teknikens Värld förr var riktigt bra, att slänga in honom i Trafikmagasinet var däremot ett misstag. För de av oss som skrattat åt Glenning och stört oss på Perstad genom åren har programmet tappat mycket av sin charm, Glennings beklagliga försök till comeback i "Glennings Garage" och Perstad när han försökte få tittarna att tro att han framförde ett fordon berusat. Trafikmagasinet var fram till programledarbytet veckans motorrelaterade skrattfest. Nuförtiden är dock Trafikmagasinet förpassat ner till OKTAN-nivå, med den enda skillnaden att B-försöket OKTAN gick att skratta åt (Citat: Gunde i 996 Turbo "AAAAAHHH, HON SJUNGER!"), medan Trafikmagasinet bara är beklagligt, och Staffan låter som en dramatenaspirant som tränat in precis ALLT han säger i veckor innan, nästan kusligt robotlikt :-) |
|
|
Man ska inte snacka för mycket skit om de döda... men även om glenning tabbade sig lite då och då så var han bra... det var han som var trafikmagasinet när trafikmagasinet var som best... Personligen så gillar jag staffan borglund.... sen har vi prestad, gunde, motorjournalen crew mm... de är mer parodi på bilreportrar... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
beklagar felstavningen... förmodligen trött... man borde kunna redigera sina inlägg.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
-BeeMWe- |
Glenning var bra |
|
När jag o farsan var hos en Porsche-mekaniker så ringde några motorjournalister till honom från DN och undrade var batteriet satt på 911:an... |
|
|
mm. men ja tillbringade en kvart med att leta efter batteriet på min 735 när ja precis hade köpt den... "måste väll sitta här nånstans..." "Ahhhhhhhh! det sitter i skuffen såklart ! - det gör det ju på 750 !" (med vebasto då ja) , var tvungen att ringa och fråga en polare om var det satt :-) å det där har man ju fått höra några gånger nu.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.