|
|
|
|---|---|
|
Alltså det har slagit mig i tanken. Jag undrar vad ni tycker om hur man skall en vaker dag prissätta bilen. Allt eftersom tiden går så lägger man ju ner pengar på utrustning och styling etc etc. Typ jag har ägt min bil i 4 månader, har köpt Rondell 58 18" med nya däck till min bil, köpt Facelift, rostskyddsbehandlat den, kommer att byta ut bakluckan pga rost OBS! det är litegran men troligtvis så kommer den att öka. När man köper en ny bill så kostar all utrustnin en massa pengar. Den ex som jag äger har Maximal utrustning exkl NAVI. Alltså den har all utrustning som det finns till en E39. Tanken: Den dag jag vill sälja min bil, kan jag då begär ett högra pris för det som följer med bilen, jag menar det finns 528 med bara elhissar och det finns 528 med en lång lista av utr. Jag sparar det jag byter ut och om jag inte får de extra pengarna som jag har lagt ner på bilen så månterar jag till baka de delar som bilen hade när jag köpte den. ''' Vad tycker ni? | |
|
Du får aldrig tillbaka pengarna du lagt ut, aldrig. När bilarna börjar bli till åren så är det snarare så att bilarna som är dåligt utrustade är väldigt svåra att sälja medans de som är välutrustade inte är mycket dyrare, däremot mer lättsålda. Du tjänar garanterat på att montera bort delar och sälja dessa separat för ingen kommer betala det du lagt ut på faceliften, fälgarna osv. En 528 med bara elhissar är förmodligen osäljbar om inte priset är väldigt bra (runt 65-75.000?). |
|
| Man kan ju alltid testa och sätta ett högt pris. Det finns kanske folk som letar efter just den bilen du har t.ex den färgen, den utrustningen som finns m.m och den som ska köpa är då beredd att betala för det också. Så om du vill ha dina pengar tillbaka, var tålmodig. | |
|
Instämmer med både Acey och C.Douglas. Pengarna lär du inte få igen (mer än en tiondel av dem kanske), däremot blir bilen mer attraktiv och därför lättsåld. Dock kan man med lite tålamod vänta ut "rätt köpare" och få igen lite mer av det du lagt ut. Generellt kan man alltså säga att utrustning och stylingprodukter har bilvärldens sämsta andrahandsvärde :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Okej, jag håller med er men som sagt så har min bil mycket utrustning så om jag vill sälja den utan fälgarna och facelift samt kanske CD växlare och sånt, så är min bil fortfarande mer lätt såld än en annan 528:a. Jag köpte bilen just av den anledningen att motor och övrig maskin var i väldigt bra skick samt för elstolarna. Vad jag vill få ut av detta är att om säg så där 3 år så vill inte jag förlora pengar på bilen. Jag hade en tum regel för mig själv tidigare. Den bil jag köper behåller jag max ett år. På så vis så har t.o.m känat är förlorat på de. Men det känns om om jag kommer att behålla denna 528:a pga att jag både trivs med den och den är i bra skick för att vara en -96:a |
|
|
LO528 >> Du får nog räkna med att gå i förlust på bilen... det är ju fruktansvärt svårt att tjäna pengar på en bilaffär... då ska det nog handla om en gammal bil för runt 10 000kr... annars är det svårt som fan! // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Jag håller inte med! Jag köpte en A4 för 62 la ner 10 på den sålde för 83. Köpte en Audi 80 för 30 byte mot en 320 -91 jämt upp och sålde sedan 320:in för 59. Jag har känat en hel del på bil affärer det är därför jag har råd att åka en 528. Jag är för satan en student. Jag har köpt denna bil för 83 och lag redan 16000 på den. exkl service. Jag vill nog ha minst 100 för den. om facelift och fälgar ska förlja med eller ej! |
|
|
Visst går det att tjäna pengar på att handla med bilar. Men du tjänar knappast mer för att du extrautrustar bilen snarare tvärtom. Enklare reparationer och allmän rekonditionering är sådant som lönar sig däremot. |
|
|
Jag har tänkt lite på det där också.Inte för att jag redan planerar att sälja den bil jag ännu inte köpt, men ändå.Tror ni att en välutrustad 525(E61) är mer attraktiv än en halvnaken 530?Det tror inte jag! /Anders |
|
|
En ny 540 kan väl kosta runt 700.000:- Det tar ju inte så många år inna de är nere i 200.000:- Då är det ju rätt svårt att tjäna på bilinnehavet i längden, visst gör några en bra affär, men de flesta förlorar nog. Min andra bil som jag köpte hade gått ned en halv milijon i pris och då var den bara 4 år gammal. Tungt för förste och ende ägaren före mig. Styling och extrautrustning brukar ju falla ännu snabbare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.