|
|
|
|---|---|
|
hejsan! jag äger en bmw 320i e36 6 cylinders bilen har gått drygt 20 000mil nu är dags att byta oja/filter så jag behöver en råd; jag tänkte att köpa oljan från biltema så vad ni skulle rekomendera?? har ni testat? och sedan vilken olja ni skulle rekomendera? tack för era svar. MVH/Nate | |
|
Biltema tycker jag inte att du ska köpa, "man får vad man betalar för" Tror att BMW rekomenderar Castrol olja Men annars tycker jag att MOBIL1 fungerar bra har haft det i flera bilar I vilket fall så ska du köpa helsyntets olja och ingen mineral olja eller något sånt |
|
|
Välkommen till forumet! Använd sökfunktionen Länk och läs de inlägg "oljegurun" Johan B har skrivit. Biltemas helsyntetiska 5W-40 är en bra olja, det kommer du att förstå när du läst Johan B:s inlägg. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Som sagt. "sök inlägg". Rekommenderar också biltemas syntetolja. API SJ; ACEA A3B3 5w-40. Har kört nästan 3000 mil med den oljan nu. Inga haverier ännu. Gå alltid på kvalitetsklassningarna när du köper olja! Skit i fabrikatet. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.