|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 320ik 88a och köpte ett chip till den av en kille men när jag fick chippet så såg jag att siffrorna på chippet inte överensstämmer med boxen så jag undrar bara finns det flera olika boxar till min bil eller har jag av någon anledning "fel" box i min bil? boxen som chippet ska sitta i ska heta 0261 200 172 och jag tror min slutade på 156 istället om jag inte minns fel.. | |
| edit: 152 heter boxen istället för 172 | |
| jo de är så här att boxen me serienummer som sluta på 172 sitter i alla efter årsmådel 88 och frammåt boxen me 152 sitter i 87erna och neråt. så ditt chipp är till 172an och passar inte i 152an sorry ! har råkat ut för samma köpte en 325 88 men hade den gamla boxen. den är skit den nyare 88 och frammåt är märkbart bättre... finna att fixa på nån skrot för ca 1500kr | |
|
kan han inte bara köpa en 172 box och stoppa ner den boxen (med trimchip) i sin motor? |
|
| men min ÄR ju en 88a då ska inte jag ha den boxen igentligen då?.. | |
|
frågan är vad som skiljer de olika motorerna åt... Jag har bytt boxar hej vilt mellan 325i, 325e, tex och det funkar utmärkt. |
|
|
kan man byta bara själva boxen till en nyare och koppla in till den gamles system.. tex 88- till en 86 system eller får bilen fnatt då? \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk Info om min E30 genom åren |
|
|
lyter denna tråd lite. Jag har en chippad databox från en -89 passar den i min -87 |
|
|
Glömde skriva båda bilarna är 325:or med katt |
|
| e30 325i-90 box nr är 0261200173 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.