AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
802

Avgift för att sälja bil...?

Mi
9
Miqael
518i -85
Hej...!

Det är så att jag haft 4 st bilar stående den sista tiden och nu sålt av dom och enbart behållit min BMW 518i. Det var nån som sa att man bara fick sälja ett visst antal bilar per år? Det hade jag inte en aning om... får man betala nån slaga avgift sen om man ska sälja eller?

/Micke

Mi
9
Miqael
518i -85
Det vore ju inte skoj om det dimper ner nån fet bilhandlar avgift i brevlådan rätt vad det är... :)

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det har figurerat lite frågor här kring detta, viss säger sig ha fått brev med förfrågan om de är bilhandlare när de sålt mer än 7-8 bilar samma år.
Det finns ingen avgift utan det som de är intresserade av är om du köper in bilar billigt och säljer dem dyrt så vill de att du skall skatta för detta som inkomst, men med 4 bilar är det inga problem.
Kompisen importerar en del bilar från usa,han fick ett brev från skattemyndigheten att han skulle redovisa sina bil affärer och skicka in kvitton mm.
Han fixade lite med papper och dylikt(han fick hjälp av en annan kompis som är revisor)det slutade med att på pappret hade han gått minus på sina affärer.
Han skickade in alltihop och lade till att han skulle ta upp detta i deklarationen och på så sätt få tillbaks pengar för den förlust han hade råkat ut för.Han fick ett brev att ärendet var nedlagt,detta var 97 om jag inte minns fel.
Mi
9
Miqael
518i -85
Ja... jag har då iaf inte gått i vinnst, knappt så att det gått jämt upp, alla bilar var i 5-10 tusen kronorsklassen...

/Micke

Vill minnas att det handlade om ca 20 bilar om inte fler,så fyra bilar tror jag inte ens dom funderar på att kolla.
Aldric
12 bilar om året är det du får "hantera".

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
aldric, var har du fått den uppgiften från? kan du styrka detta på något sätt, inte för att vara "påhoppig", utan för att det kan vara bra att veta..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.