AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
946

antar att kopplingen börjar ta slut

ma
118
mak
bmw 530ia
Jag antar att koppling börjar bli slut för att den är väldigt hård och kort..tror inte att koppligen är byt på 15.000mil.....

Vilken koppling ska jag välja orginal eller någon annan! orginal kostar ju bara 3200:- ink koppling, tryckplatta, uttrampnings lager....

mak
har du kollat så att kopplingen inte slirar?

kör i 70 på 5:an....stampa till på kopplingen, när kopplingen greppar skall det ske direkt, inget slir får förekomma!

MVH
Johan K
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det kan ju också vara kopplingshydrauliken som spökar. Sök Länk på t ex slavcylinder så hittar du läsning.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ma
118
mak
bmw 530ia
ja tack jag ska söka inlägg.

nej den slirar inte, men jag tänkte att solfäjdrarna börjar att mattas ut på tryck plattan.

mak
3.6 original koppling ÄR hård,mycket hårdare än original 3.8-koppling vilket de flesta bilar förses med vid kopplingsbyte...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
3.6 original koppling ÄR hård,mycket hårdare än original 3.8-koppling vilket de flesta bilar förses med vid kopplingsbyte...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
ma
118
mak
bmw 530ia
jag fattade inte riktigt kan du ta de en gång till

mak
Jo...Original 3.6(motorvolymen är 3.6) koppling ÄR tungtrampad jämfört med en Original 3.8 koppling...Bara för att den är tungtrampad så betyder det inte att den är slut,om den däremot slirar eller så e det en annan sak...
Om du nu har kass koppling o byter den till BMW original så kommer den bli mycket mer lättrampad!

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
tror mak var lite ironisk där...eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.