|
|
|
|---|---|
|
Hej o hå, Skulle rengöra linser o lyktor idag. Således tvungen att flytta lite på ena spolarvätskebehållaren. Nu när allt är tebaks så varnar cc för lågt wass...! Vad kan vara fel? Alla tre behållarna är knökfulla. Har kollat säkringen, inget fel där, spolarna fungerar... Har försökt kolla kopplingarna också, men de sitter ju där de ska sitta. Hoppas ngn kann hjälpa mig, trivs inte med plingandet samt vetskapen att ngt är knasigt. Lyset blev btw helt underbart:-) *BAWORAK* | |
|
Troligen har du råkat roterat givaren, så att flottören flyter upp. Bara att öppna locket och titta ner, så ser du hur givaren ser ut. Den är instucken i en gummitätning och kan lätt vridas tillbaka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Eh... Erikw> Tack för att du verkar ha en lösning, men kan du förklara lite mer. Jag greppar inte riktigt hur du menar. Vilken givare är det du menar att jag skulle roterat? Trodde liksom att givaren satt fast i själva pumpmotorn eller vad man ska kalla den. Hur ska jag se ngt om jag tittar ner? Ser bara halvvägs ner i behållaren, den högra ser ju ut som ett s ungefär. Likaså intensiven som sitter integrerad med den som ser ut som ett s. Och behållaren för lyktor/dimljus har jag inte rört idag. Hoppas du orkar ta dig tid och förklara för en som fattar trögt... *BAWORAK* |
|
|
Kan tillägga att när jag fibblade med det här så vände jag nästan helt upp o ner på de två behållarna, kan det ha haft betydelse? Jag drog alltså upp behållarna o la dem fram på ovan lyktorna, så de låg ner så att säga i 90 graders vinkel mot ur de brukar vara. *BAWORAK* |
|
Gold |
Det sitter givare som går igenom en gummi tätning in på sidan någon stanns, och dom givarna kan man lätt råka vrida runt så dom typ blir upp och ner. Vrid dom så att dom står rätt så ska du se att den slutar att varna. ///M arcus |
Gold |
Inte givarna utan givare btw! |
|
Helt underbart, Tack, det fixade sig. I stället så gick nu deadlock åt helvete... Hoppas det har med vatten å göra å att det har frusit lite. Har iofs aldrig hänt förrut oavsett om jag tvättat o det varit bra med minus...så nu står bilfan utan larm... Tips? *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.