AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.304

HRE fälgar var?

Hej

Var kan man köpa HRE fälgar här i Sverige?Har de nån ÅF?

En fråga till:Kommer det att funka med 19"/11,5 bak fälgar

MVH

Dime M
Finns ingen ÅF i Sverige. Eventuellt så kommer det att bli en i England. Nej det kommer inte att gå. Det bredaste som kan få plats är 10" och 285 med rätt offset om du inte ska bygga en widebody eller något annat. Vilken modell funderar du på? De flesta är väldigt snygga (och vansinnigt dyra) men jag känner några som haft problem med att vatten kommer in i R modellerna på grund av designen och skapar kraftig obalans i hjulet. Tydligen ett ganska välkänt fel.

/RS2

10 tum och 285? Max 265-275 på en 10 tums fälg, annars ser det väldigt illa ut. Då ser det ju ut som en buss... 11:0r ska nog gå med just 285:or på en M3 E46 bak, bara dom har rätt ET så... Har själv köpt 11 * 19 till min M-Coupe bak... Ska ha 275 på dom... Fruktansvärt fett...!!! Mvh Kimmo.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Köp ifrån USA?

Mvh,
Robban
Hej

Jag funderar på 547R modellen och nej jag tänker inte bygga nån widebody (inte snygg på m3 e46). Jag fick iden när jag såg en m3a som finns på bytbil med 20” Breyton jag tror att de är 11” bredda och att han kör på 295or.Dock är jag inte säker på detta ska dit imon och kolla på den.

En fråga till:

Är också ute efter ställbart chassi. Har fått ett pris från mh-gtr på 11500:-(Ställbara dämpare+ fjädrar) det stå inte vad det är för märke men jag tror att de har bara KW.
Och ett erbjudande från Tyskland H&R också komplett kit + stälbar hårdhet på de här pris 1400 euro men då måste jag ner och hämta det själv.
Vilken sats ska jag ha? Är KW lika bra som H&R ?
MVH

Dime M
Även 285 däck innebär problem bak och ska man dessutom installera ett justerbart coil-over kit så är risken ännu större att det tar i insidan på skärmarna.

Nja, jag gillar personligen inte den tyska trenden med för små däck utspända på breda fälgar. När man är nere på 30 profil så bör man hålla sig till de fälgbredder som däcks tillverkarna rekommenderar för respektive dimension.

Jag tycker att 275 Potenza S-03 däcken passar perfekt på original 9,5" fälgarna. Se länken nedan.

Länk

Angående ställbara coil-over satser så finns det några andra bra inlägg här om just detta ämne så testa och sök. Här ett inlägg med länkar till många olika tillverkares hemsidor.

Länk

KW gör normalt bra produkter men just E46 M3 kittet gillar inte jag då då flyttat fästet fram på fjäderbenen för krängningshämmarna. Se länken nedan för mer info.

Länk

/RS2

Ge
639
George.K
330ci - 02
stylabilen.se
säljer hre fälgar om jag inte har helt fel

Man kan ju alltid kika där.
Sist jag frågade HRE i USA så hade de ingen officiell distributör eller återförsäljare i i Europa. Dock vet jag ett engelskt företag som förhandlat om att bli det.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.