|
|
|
|---|---|
| När jag larmar på larmet så indikeras detta genom att varningsblinkerns blinkar till en gång. När jag larmar av så sker detta ej. På andra bilmodeller blinkar varningsblinkers både vi aktivering samt avaktivering av larmet. Ska det vara så eller? | |
| Min är också så. Antar att det ska vara så. | |
|
supermao: vilken bil gäller det? Originallarm? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| En E39 (01) med orginallarm | |
| Vår E39 blinkar inte heller då man avaktiverar larmet... Och blinkar till en gång vid aktivering. Så, det ska nog vara så :) | |
|
k1mzo: Efter upphittaren låst upp bilen, kan han ju låsa den så den blinkar.... Min teori är att det är för att man ska veta att man tryckt på rätt knapp när man låst. Just nu kör jag även en Audi A6 som blinkar vid både låsning och upplåsning. Då måste man kolla på nyckeln att man trycker på rätt knapp. Iofs så blinka det en gång vid låsning och två vid upplåsningen (elle var de tvärtom), men det är svårt att komma ihåg. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Gold |
tex volvo v70 har precis samma fenomen om man inte stängt motorhuven ordentligt, då blinkar den vid på-larmning men ej vid av-larmning. Bara att dunka igen huven lite hårdare. Vet ej om det kan vara samma sak på BMW´s. ///M arcus |
|
Funktionerna med kvittringsblink mm är programmerbara och olika för olika marknader. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.