AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
704

Batteriet dras ur på 325 tds -96

Hepp!

Har ett problem som jag undrar om någon kanske har några ideer om vart det kan sitta. Batteriet dras ur på bilen. (325 tds -96) Det började för ca 2 månader sen då den inte ville starta och jag konstaterade att batteriet måste bytas, sagt och gjort och det har inte varit några problem förräns imorse. Då vägrade bilen starta, batteriet har inte nog med kraft nu helt plötsligt. Det är precis som att något drar ur det, men vad kan det vara? Jag har inte glömt på nånting, det har jag kollat! Någon sa att om man inte skruvat på +/- sladdarna riktigt fast så kan det dra ur efter ett tag men dom är ordentligt fastskruvade. Vad annars kan det vara? Verkar inte bättre än att det är någon kortslutning någonstans eller något el-tjafs på något sätt. Det är väl iofs inget större problem, bara lämna in bilen på lagning, grejen är att BMW i Sundsvall (Molin-Bil) har ca 2-3 veckors väntetid, inte så kul när batteriet är tomt varenda morgon.

Tips, ideer eller annat som kan vara till hjälp?

/ pheur
mo
142
molle
325iA coupe -92
Nu vet jag inte om ditt sitter i bagageluckan, men om det sitter där så får du väl helt enkelt ta det gamla batteriet, ladda upp det och ha i bagage luckan. När du sen ska starta så tar du startkablar från det gammla till det nya..

../molle

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.