|
|
|
|---|---|
|
Det börjar ju bli dags för att se över sommarhjulen nu för att ha färdiga och fräscha hjul att lägga på när snö försvinner. Jag funderar på att skaffa 18" till denna säsong och undrar vilka erfarenheter det finns på forumet ang 18" De erfarenheter jag har är 17" fulda carat extremo och bridgestone s02 och kan väl säga att jag tyckte fulda däcken var väldigt tysta men tog slut alldeles för fort... Skriv gärna vilka däck ni tycker om med tanke på ljudnivå, kursstabilitet och slitstyrka. Jag vet att det finns tidigare trådar om detta men jag ville starta en ny för detta året. Diesel-räsern | |
|
Åkte på 215x45x17 Uniroyal RainSport 1 på min 325i E36 i ett år tills jag sålde den. Mycket slitstarka med bra grepp, extremt bra våtgrepp, riktigt bra komfort och bra ljudkomfort. Det enda jag hade att anmärka på var att de inte var lika kursstabila i riktigt höga farter (200+) som de tidigare som satt på bilen (GoodYear Eagle F1 Europa). Kan gott rekommendera dem på en komfortbil. Kommer att köpa om dem när jag behöver byta på bruksbilen (Passat -98). |
|
|
låter ju lovande, har faktiskt tittat ganska mycket på dem och de ligger ju i ganska vettigt pris jämfört med andra... sen är man ju inte uppe i 200km/h varje dag, speciellt inte som man var av med KK förra året... Diesel-räsern |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med Haglund, Uniroyal överhuvudtaget är ett mycket prisvärt däck, som brukar kunna tvåla till de flesta dyrare alterantiv eller vara lika bra i tester. Har och åker på Uniroyal bruksdäck 540/580 under flera år på olika bilar, det hade suttit Rainsport på min 528 också, men du var slutsålda, när jag skulle ha nytt.Så jag fick Conti spc 2 för samma peng.(samma tillverkare och grossist) också ett mycket bra däck med dyrare. De bästa och tystaste däck jag åkt på hittills är de nya Michelin SP2 som satt på Krutis 275/35/18 bak och ändå tyst trots kombivagn. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag är lite nyfiken på erfarenheter från livslängd.... Hasso som kör på det jag tänkt mig, Conti SPC2, kanske kan säga nåt om livslängden.... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
jag åker på Hankook Ventus K102...finns nog en ny ersättare nu...men jag är nöjd med dem däck...lite hårda kanske...men ganska billiga att köpa... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.