AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
544

Vinande 325ix-89

Poser
Har precis köpt en 325ix-89 och har nu efter ett par veckor fått en konstigt vinande i bilen. Det ökar i takt med att man varvar. Någon som vet vad det kan vara?
Tojne
Kan det va stereon som stör? bakaxeln? var kommer ljudet ifrån?

//Tojne
dr
48
dreed
316 -95
har du riktigt otur e det splinesen fram som e dåliga, vet inte säkert hur det låter men det skulle kunna vara det! tydligen DYRT att laga men man kan nog köpa en beg på skroten om man inte vill ha nya grejer vill säga!
detta är ju om bilen rullar då har jag förstått det som! men om du menar att du står still och varvar och det viner kan det kanske vara ventilerna??? har liknande på min egen... vill oxå veta vad det är!

Somliga säger Bogseras Med Wajer... Jag säger hellre Bogseras Med Wajer än köra Torslanda traktor... ;-)
Mi
78
Mix
325ix -88
540iT -94
Tjabba.
Kommer ljudet från mitten på bilen är det troligen kedjan i x-fer lådan som är slak. Byt oljan i lådan och kolla om du har några metallspånor i den. Lätt att se, pluggen är magnetisk. Glöm inte att lokalisera påfyllnadsplugg först och se till att du kan lossa den, 17 mm insex. Ny kedja går på 2400:- + moms, och hemskarns mycket jobb. Är det fel på splinesen brukar det inte vina, snarare ticka/knacka. Kommer det bakifrån; kolla oljan i slutväxeln.

Poser
Tack för alla inlägg! Det låter lite även om bilen står still. Svårt att säga vart det kommer ifrån, det är ett sådant ljust ljud. Lite som en borrmaskin på fullvarv.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Då är det ju iaf inte drivlinan.
Jag skulle tro att det är tändningen som stör din stereo.
Kan även vara vattenpumpen, servopumpen eller kamremmen som viner. Ner med snoken under huven och lyssna!

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.