|
|
|
|---|---|
|
Tjena, undrar bara vad som är optimalt för 8.5" breda fälgar då jag e dålig att räkna på sådant, satt på 215 breda däck när jag fick dem, men det är ca en halv cm på varje sida om däcket som är ren fälg, ser inte bra ut alls..däcket är på tok för litet.. fälgen är 17" Tack på förhand alla. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com | |
|
235/45-17 är väl ganska normalt på den fälgbredden. Ev 245/40-17. /micky |
|
| Jag skulle säga minst 235 och max 255. Men det beror ju på vilket "stuk" man vill ha. För smalt gör ju dock att fälgen lever farligt... | |
|
Jag håller med Micky. 235 är normalt. plus att det ser bra ut. -=Brings Me Women=- |
|
| Inte bredare än 235 skulle jag vilja säga.. Hade det på mina innan, nu har jag 225:or, tycker det ser bättre ut, men det är ju givetvis en smaksak. | |
| Själv kör man 215/45-17 på en 17x9.5" fälg... men det är helt åt skogen. Det ser ut som om man virat ett platt däck runt fälgen och fälgkanten sticker ut ca 1-1.5cm utanför däckkanten. Får ha det så tills vinterväglaget är över så kan man slänga dit ett par 255or. Tror ni bensinförbrukningen kommer att öka mkt? Orginal satt det TRXfälgar med 240 breda däck. | |
|
Ok, tack för svaren, blir nog 235 45 fram och 245 40 bak då :-) så alla blir nöjda. Tack tack. <<Alfred>> hehe kan bara tänka mig hur det ser ut, tänker på mina, och det ser jätte dumt ut :-) nej tror inte bensin förbrukningen ökar så mycket direkt. beror ju på vem som kör.. ;-) Ha en bra dag alle hopa! Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Peter se länk Länk. det kan skilja lite helt beroende på vilken tillverkare. Men 235-40-17 är precis som nämts det optimala däcket på en 8,5" fälg /Pelle |
|
|
tack för länken Pelle! Sparade den direkt, jätte bra att ha, tack igen. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
| Jag hade 265-40-17 bak och 245-40-17 fram på 8,5".Eagle F1.Satt som en smäck. | |
|
oj :-) Skapligt breda däck! tog det i någonstans när du svängde? eller fick du kapa lite i hjulhusen fram/bak? Mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Jag fick modifiera hjulhusen en aning.Efter det så gick det bra, men jag har väldigt styva fjädrar.Originalfjädrar fungerar nog inte så bra. Stewen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.