|
|
|
|---|---|
| Har sett att en del bilar, e46, har en knapp inne i kupén som öppnar bakluckan. Den sitter ovanför hantaget som öppnar motorhuven. Är detta extrautrustning? | |
| En sådan knapp har inte jag (hört talas om), men har tenkt att det burde ha varit möjligt att öpna luckan innanifrån. | |
| Länk | |
|
Kollar i morgon om morsans bil har det, återkommer! =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
De har jag aldrig sett på en europeisk bil faktiskt. Men den knappen sitter ju på fjärrkontrollen istället här. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Ford körde med det på några modeller i början av -90 talet. | |
|
De är väl standard på de flesta japaner med en spak vid förarplatsen. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Jag hittade den i ETK, artikelnummer 61 31 8 365 579. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik: Står de något om den är standard eller ej? Låter som en märklig option typcker jag. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Jag har en sån knapp på min E39. Enligt instruktionsboken verkar det inte vara standard. /Micke |
|
|
Det går inte att utläsa ur ETK, den finns med på en sida tillsammans med en massa andra strömbrytare. Används även på E38 och E39. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Knappen finns omnämnd i M3E46 US bruksanvsining på sidan 35: Länk (Obs 2,13 MB) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu blev ja så nyfiken att ja ska ut o kika i min 330. :) Men som sagt De finns en knapp på nyckeln som gör exakt samma sak. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Så bra då borde jag ha en sådan i bilen om det nu inte skiljer sig från Us/Eu modelen eller......sid 107 i boken Wendtan:Du som brukar ha koll??? RS2:Vad tror du? |
|
|
Jag kan säga att de inte är standard på 330 iaf. De sitter bara ett litet täcklock där som med stor säkerhet bara tas bort och sen monterar man knappen. De borde vara fördraget. Men funktionen ser jag som totalt onödig, när knappen finns på nyckeln. (Tjatig ja :) ) Starre: De kan vara standard på m3 e46. Jag skulle dock tro att de är något knutet till amerikansk "standard" dom har lite märkliga saker för sig borta i väst. Dvs min gissning är att de inte sitter på e46 m3 av Eu modell heller. Men någon med sin m3a i närheten får gärna kika. Starre: Är den med i din instr bok? BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Har inte bilen resp boken hemma.......står och vilar i ett garage Som tur är så besöker jag bilen ganska(milt sagt)ofta:))) |
|
|
Finns även på US 325Ci och 330Ci, sidan 36: Länk samt US E39 sidan 40: Länk Tror som Wendtan, att detta är något US-specifikt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Som sagt, jag har det på min svensksålda, inte speciellt välutrustade E39 -96. /Micke |
|
|
De är inte med i min Intruktionsbok alls. Vilket bekräftar att de är en "usa" option på 330 iaf. Kika gärna på bifogade bilder i min instruktionsbok: Länk Länk Länk Länk BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Man kan inte öpna med fjärrkontrollen när den står i tenningen. Man är tvungen att vara gentlemann och göra jobbet manuelt dersom en eventuelt passagerare skal legge noe baki (f.eks om man plukkar opp en venn, morsjan, syster, en blondine you name it.. dom vet som regel inte var knappen är). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.