AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.053

Skorrande ljud vid körning och backning !

Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Hej.

Jag köpte en BMW 320 -96 Touring för drygt 3 veckor sedan och då märkte jag ingenting.
Nu har det uppstått ett ljud som jag vill påstå kom ganska plötsligt.

Det märks absolut tydligast av när man backar... Ett skorrande ljud som blir högre desto fortare jag backar och följer med "rytmen" beroende på farten men finns även väldigt svagt när man kör framåt.... men då med ett mer vinande ljud.

Fick höra att det skulle vara stödlagret så idag rev jag ner kardanaxeln och kollade på lagret men det var inget fel på det.

Sen upptäckte jag att muttern som sitter runt "jokern" (som sticker ut från lådan där man fäster kardan) satt löst och att det glappade så då trodde jag såklart att jag hittat felet! Drog åt muttern och satte ihop allt igen. Glad sätter jag mig i bilen och upptäcker att alla oljud finns kvar och är inte längre glad utan skitsur!!

Måste få reda på vad detta ljudet kommer ifrån.... Det hörs juh att det kommer underifrån (någonstans fram) .... men vart!

Testade att bocka upp bilen så att hjulen hängde fritt.... la i backen å gasade men då var ljudet borta.

SNÄLLA! hjälp mig....har inte tummen mitt i handen men alla verkstäder säger bara ja men vi bokar väl tid och skyller på det ena och det andra.

Har du ett tips på vad det kan vara ??? SKRIV till mig! Är evigt tacksam ifall det kan leda till en oljudsfri BMW!

Tack på förhand!
MVH Patrik.
Fu
200
Funduro
325i Touring -89
F 650 -99
325ix Touring -89
325ix 4d -86
318i Touring -03
Vet ju inte hur väl ljudet hörs, men kan det vara en sten som fastnat mellan broms skölden och skivan?
Eller någonting annat med bromsarna.
Behöver ju inte vara något allvarligt fel.
Mvh Danne.
Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Nej det tror jag inte är felet......Det hörs att det är något "mekaniskt" som låter illa.....

Men tack ändå!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.