|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Har sök men hittade inte riktigt det jag sökte efter. Vilka är skilnaderna på dessa Getrag lådor förutom att 260 har fast och 265 har lös sprängkåpa. Hållbarhet osv, finns det någon anledning för mig att bytta från 260 till 265 på mitt turbo bygge. Mvh Patrik Livet är ingenting för amatörer... | |
|
Kör med det du har...rasar det så rasar det. 280án är starkare än 260/265 och är lite bättre att sattsa på den om du ändå ska byta låda. Annars skulle tex en Doug-Nash funka köra med. Har sett några med D-N som klarar 750nm för runt 15k beg. Själv så har jag lite våta fantasier om en 6petad sekventiell Länk men det är mkt pengar :-( /Pelle |
|
|
Ok tack för svaret. 280àn är det den som sitter i M5orna? Livet är ingenting för amatörer... |
|
Rotti |
PELLE persson ...vad är det som får dig att tro att 260-265 inte skulle hålla ??? |
|
Missat att besvara...men jag sa inte att det skulle rasa! Utan jag skrev att kör med det som finns rasar det så rasar det. och 280 lådan ÄR starkare än 265...och 290 lådan ÄR starkare än 280. /Pelle |
|
|
Tjena!! Är det någon som skulle kunna vara gullig och berätta för mig på vika bilar dom här olika lådorna sitter?! (260, 265, 280 och 290) Jag antar att det är dom här blocken som lådorna passar mot. vi pratar om M30, S36/38 och S14. Tack på förhand! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Nu gör jag det lätt för mig ;-) Länk 280 lådan är till e34m5 passar till m10-s14-m30-s38-m88 290 lådan är till alpina biturbo...passar till m10-s14-m30-s38-m88 Själv så letar jag efter en vanlig 265 od låda till min e12a..pga det är dom enda till stora sexa som har hastighetsmätar utag. /Pelle |
|
|
Bugar och tackar!! :-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.