|
|
|
|---|---|
|
hei. har en m20b20 med turbosytem fra en schnitser s3t 2,3l med kkk26 turbo. hadde nå en liten kjøre tur og hadde glødende turbo når jag kom hem, gasade lite hårt men inte mycke. hvorfor blir den glødende? | |
|
vääääärme!=) //David |
|
|
men det skal vel ikke vær sånn? |
|
|
jorå! Vad jag vet så är de helt normalt efter lite hårdare körning.. inget att oroa sig för. //David |
|
|
Inget att oroa sig för. kom bara ihåg att låta den gå på tomgång lite efter sån körning så inte oljan koxxar. och blir avgashuset vitt så har du kört hårt min vän =) BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
D-diddy |
Kommer ihåg en tur i en Saab 900 Turbo (tidig 80talare) en sommarkväll så stannade vi på en bensinmack, då lös det ett gult sken under bilen, så vi trodde det brann i motorn och öppnade huven. det var turbon som var så het att den verkligen lyste. David "The unattainable is invariably attractive" |
| Står tändningen fel så kan det hända att du får väldigt hög avgastemp och då har du också glödande rätt snabbt, det gäller att du ser till att ha bra mappat... | |
|
schnitser`n hadde dette oppsettet på en 2,3l med 0,5bars tbo trykk. jeg har 2l og 0,8 tbo trykk. og justerbar/progresiv bensintryksregulator. kjører k.jetronic med 6stk 185ccm på 2,5 bar. jeg har 2.8 bars bensintrykk når jeg har turbo trykk. så dette burde vel være greit? backar jeg tenningen noe mere får jeg glødende turbo ved normal kjøring. noe annat jeg kan gjøre for og bli kvitt dette? |
|
|
Ekman syns den ble alt for fort glødande så jag oroa meg. hva når jag gasar ordentligt. da kommer det jo til og være glødande helt inn til toppen. denne karen har sånn schnitzer motor. der kan du se bilder av eksosmanifoilen. turbon sitter nærme blokka. Länk |
|
|
ups vet inte riktigkt om det er k-jetronik eller l-jetronick. men det er fra 1984 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.