|
|
|
|---|---|
|
hei ny här. skulle vilja veta div saker om denna bil 745i turbo 84:a. var hittar man den ultimata sidan på nätet me info som hur mkt soppapumpen levererar lit i min. mm vad har 84 för motor 3,2 eller 3,4?? kopplingschemor ??? hur moddarman wastegaten på denna bil för högre tryck? mm mm jaja ni fattar nog,mkt teknisk info efterlyses vad går sönder på dessa modeller eller vad ska man se upp me vid beg köp? mvh sam | |
alain |
Hej sam.1 Jag ser att du her hittat en jag skulle säga underbar sällsune pärla som du är säkert kär i. Jag har inte så mycket erfarhenhet om den bil men försök att hitta på internet en instruktion bok. det är en bra hjälpmedel till att börga med. jag har hört att turbo är skänslig och kolla upp vatten ock öljenivå helst varie vecka. Lycka till med din pärla. Mvh alain. |
|
Tjenare. du kan kolla på www.745i.com och Länk står en massa bra där. -84 har 3,4L kopplingsschema finns på 745i.com om jag inte missminner mig. Tänk på att motorstyrning stänger av soppan vid 0,7bar övertryck. Känsliga biten är väl Turbon kanske, på en bil som har gått långt utan att den har blivit utbytt. Tänk på om du trimmar att se till att motorn är i bra skick. Säkerhetsmarginalerna försvinner ju mer du trimmar. Att ta ut 252hk ur denna motor är ju ganska lite förvisso, den har potential för betydligt mer, dock är ju grenröret en begränsande faktor, så där har du endel att tjäna om du bygger ett riktigt. mvh / Mange |
|
|
Länk Länk Länk Här är lite länkar om e23 och spec om 745i, där en del trim tips och länkar var du kan fixa tag i delar till din bil typ chip wastegate osv. /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.