|
|
|
|---|---|
|
Det finns säkert en bättre benämning på det jag avser, men det är alltså displayen under hastighetsmätaren och varvräknaren jag menar! Yttertempdisplayen samt färddatorn "glappar" i vissa punkter ibland, vissa är helt borta! Finns det någon huskur mot detta, enligt BMW måste hela mätarhuset bytas för ca 4000:- Känns skapligt onödigt om det går att fixa ! OO=00=OO Ägt:525/E12-535i/E28-520iS/E28 525i/E34-528i/E39-325iC/E36. | |
|
Vet att på E34:an så kan belysningen och displayen glappa eller lägga av helt. Man kan byta ett par kondensatorer får att fixa detta problem. Finns att köpa på ELFA för runt 60:- för alla. Har gjort detta på kusinens farshas bil engång då displayen inte fungerade alls. Nu fungerar den bra igen. Kolla länken: Länk Den är visserligen för E34:a, men de kanske kan ge något =) According to Einstain: "The faster you go, the longer you live" |
|
fjamsetramsa |
Har precis fixat det på min...du får dela på alltihopa och göra rent kontakt blecken...du måste sas skilja displayen där sitter 2 långa gummiliknande remsor som ger ström åt displayen... |
|
Sök på tex pixlar här i forumet och du får lite mer info. Mvh Per BMW när man älskar att köra bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.