AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.261

Har e34 droplist?

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Med risk att låta lite korkad,men som rubriken säger, stämmer detta?

mvh
Larsa
ja en liten en (som passar fint i t.ex. Thule takräcke avsett för just E34an)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tack Magnus!

/Larsa
sl
137
slhap
530Da Touring -02
gammal tråd men what the hell..

nån skrev att e34:an har en liten dropplist, kan man använda takräcken avsedda för bilar med dropplist, eller måste man köpa thules som är avsedd för e34?

det vore skönt å slippa köpa räcken för en tusing när jag har redan räcken avsedda för dropplist, men de ligger hos morsan 45 mil bort så de är lite svårt å testa..

my shit always works sometimes!
bi-em-dabbeljoo
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Är ganska säker på att det tyvärr inte funkar med den typen av dropplisthållare som jag tror att du menar.. Utan det går åt en egen hållare för E34..

Diesel-räsern
/Rickard
sl
137
slhap
530Da Touring -02
skit.. då blev semstern lite dyrare.. jaja, sånt man får ta!

bi-em-dabbeljoo
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Jag vet att det funkar med vanliga dropplists räcken. Har själv köpt det till min gammla e34 sedan när jag skulle få hem julgran och lite anant skit (hade inte lust eller råd att köpa ett dyrt räcke för det ändamålet då. Jag har även kört samma typ av räcke fast någon tule variant som en polare fick med sin 520 när han köpte den när vi skulle till sälen för att åka skidor och det funkade bra. Det räcket han hade såg ut att vara prcis likt det biltema räcket jag hade tidigare.

Om du har nära till en biltema så kan du åka dit och köpa ett för att prova (man kan ju alltid gå ut på parkeringen testa och sedan lämna till baks det om det inte funkar. Det är i vilket fall som helst billigare än att åka 45 mil för att hämta räcken)

/Ian
52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Biltemas behöver "knäckas till" lite annars tar det i taket. Tar max 5 minuter, gärna i ett skruvstäd.
Sedan tjuter det rätt duktigt (resonans) när du kommer upp i fart, inget man kör i tomme med.
Men funkar gör det och billigt är det!
sl
137
slhap
530Da Touring -02
fan va bra! då slipper jag köpa räcken å kan dricka desto mer öl istället.. jag måste iaf hämta boxen å jag ska hem å hälsa på om nåra veckor ändå..

tack för hjälpen gubbar!

bi-em-dabbeljoo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.