|
|
|
|---|---|
|
Hallå.. Nån som vet vad fan det kan var ursäkta mina uttryck jag är rätt så less... Jag fick i fel växel så det vart rätt så höga varv men hann trycka in kopplingen rätt så snabbt så det var väl runt 6000-7000rpm... Dock efter ett tag så kom en knackande ljud från övre delen av motorn. Har hört av en bilmekaniker att det kan vara en vippa som har farit. Nån som har någon annan åsikt? Hejdå. Mvh Jonas. Bmw 528i 87.. Nyinköpt 18/11...16000mil kanonfin | |
| Kan vara en vippa om det sitter vippor på 528ans motor(är inte bekant med dom) men då borde den inte gå rent på alla cylindrar | |
|
Det var en vippa som gått trasig... Det är väl lika bra att byta alla men undrar om det kan vara nåt annat som gått illa också som kanske är lika bra att byta nån som vet... |
|
|
Hej! Antagligen lika bra att renovera hela toppen, antar att bilen gått rätt långt och då är nog toppen rätt kass. Kolla hur kammen ser ut och gör ett kompprov, då visar det väl sig om det är läge för en helrenovering. Mvh Jens |
|
| 16000 mil | |
|
Lugna fina mil för bilen går/gick kanonfint både på tomgång och acceleration. Lät helt underbar... |
|
Hello Nasty |
Lossa ventilkåpan så har du garanterat svaret på din fråga.... Skulle tro att det är en vipparm som gått av, ev. att en av bultarna till oljeröret kan sitta lös. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.